Îi afectează pe toți românii. Ce se întâmplă cu facturile la energie electrică

Îi afectează pe toți românii. Ce se întâmplă cu facturile la energie electrică Sursa foto: Arhiva EVZ

Distribuţie Energie Electrică România (DEER), cunoscutul operator de reţele de distribuţie a energiei electrice, a anunțat că îşi îmbunătățește direcţiile strategice de eficientizare a activităţii de citire a contoarelor.

Distribuţie Energie Electrică Romania (DEER) anunță intensificarea direcţiilor strategice de eficientizare a activităţii de citire a contoarelor, potrivit unui comunicat al companiei.

Compania a luat această decizie având în vedere activitatea complexă a operatorilor de distribuţie, printre care şi cea a citirii contoarelor, în contextul liberalizării pieţei energiei şi al creşterii preţului energiei şi a gazelor, două dintre obiective fiind reducerea numărului de contoare necitite, precum şi a situaţiilor de neconformitate a indexului, care se reflectă în cazurile izolate ale facturilor eronate.

Citirea contoarelor pentru consumatorii casnici şi pentru micii consumatori asimilaţi consumatorilor casnici se face cu o periodicitate de 3 luni.

Ne puteți urmări și pe Google News

Accesul la contoare, în vederea citirii acestora, este condiţionat de următorii factori: aproximativ 50% din parcul de contoare DEER este instalat în interiorul proprietăţii consumatorului final, citirea contoarelor fiind condiţionată de prezenţa la locul de consum a consumatorului final; acţiunea de citire presupune efectuarea a două vizite, în cazul în care nu s-a reuşit citirea contorului prima dată.

Ce se va întâmpla cu facturile la energie?

Din totalul celor aproximativ 3,9 milioane de consumatori, există câteva zeci de mii de locuri de consum inactive (locuinţe părăsite/dezactivate) sau cu prezenţă sporadică (case de vacanţă, locuri de consum sezoniere).

Dinamica populaţiei (în special programul de lucru) a fost modificată, urmare a ridicării restricţiilor legate de pandemia COVID-19, aproximativ 10% dintre citiri neputând fi efectuate nici la a doua vizită, din cauza nesincronizării programului consumatorului final de cel al personalului care efectuează citirea contoarelor.

Având în vedere aceşti factori care îngreunează activitatea de citire a contoarelor, Distribuţie Energie Electrică Romania a dezvoltat un canal de comunicare prin care consumatorii la care nu a fost posibilă citirea planificată a contorului, după două vizite ale reprezentantului operatorului, îşi pot transmite indexul contorului, însoţit de o fotografie a acestui index, într-un mod facil şi accesibil, direct pe site-ul web.

Consumatorii care nu au fost găsiţi acasă în cele două vizite ale citirii planificate vor primi la interval de câteva zile o Notificare transmisă de către furnizorul lor de energie electrică, prin care li se comunică faptul că citirea planificată nu a reuşit şi că pot să-şi încarce indexul pe formularul online din pagina web a Distribuţie Energie Electrică Romania pentru comunicarea indexului însoţit de o fotografie a acestui index, potrivit agerpress.