Studiile GfK care monitorizează consumul casnic arată o creștere în valoare cu 2% a coșului de cumpărături pentru produsele FMCG în 2014 față de 2013.
Această creștere a avut loc în principal datorită frecvenței de cumpărare mai ridicată. În majoritatea țărilor din Europa, frecvența de cumpărare se află pe o curbă descendentă. România însă nu se aliniază acestei tendințe și este una dintre puținele țări în care frecvența de cumpărare este în creștere.
Acest lucru vine atât din faptul că scena de retail modern se dezvoltă cu noi magazine și formate de proximitate, dar și datorită faptului că, în căutarea celor mai bune oferte și sortimente, cumpărătorii vizitează mai multe magazine. Frecvența de cumpărare a românilor se aseamănă cel mai mult cu cea a austriecilor, ambii mergând la shopping pentru aprovizionare aproximativ o dată la o zi și jumătate pe parcursul unui an.
Mâncarea, incluzând atât alimentele proaspete (fructe, legume, lactatele, carne, panificație) cât și cele cu un termen mai mare de valabilitate (conserve, ulei, făină, mălai) reprezintă 70% din valoarea coșului anual de cumpărături.