Iadul CFR. Cum se scuză compania pentru căldura insuportabilă. Nimic despre mizerie sau întârzieri, deși biletele s-au scumpit
- Maria Miron
- 5 iulie 2022, 15:47
CFR Călători vine cu diverse scuze sofisticate pentru căldura insuportabilă din vagoanele de călători. Reprezentanții companiei dau vina pe „contextul climatologic al României”.
Căile Ferate Române (CFR) informează călătorii asupra faptului că reglementările privind condițiile normale de funcționare a instalațiilor de climatizare a vagoanelor sunt cele scrise în Normele tehnice feroviare autohtone și internaționale, documentul de referință fiind Fișa UIC nr.553-1/2005.
CFR dă vina pe caniculă pentru lipsa de aer condiționat din trenurile pe care le operează
Dat fiind faptul că România se află în zona climatică II, temperatura maximă optimă pentru funcționarea în parametri nominali a vagonului este de +35°C, în timp ce umiditatea trebuie să fie de maximum 65%, susțin reprezentanții CFR, care anunță și că lucrări de mentenanță se desfășoară încă de la începutul sezonului cald.
„Având în vedere că media temperaturilor exterioare din ultima perioadă este de peste 35-38°C°, ajungând conform determinărilor și a înregistrărilor din black box-ul procesorului de climatizare, în condiții de funcționare la temperaturi de peste 45°C – 48°C, temperaturi exterioare dezvoltate la nivelul carcasei vagonului și umiditate de 80%, parametru raportat de către ANM, [există posibilitatea ca - n.a.] instalațiile de climatizare să nu mai poată atinge valorile de regim optim de funcționare.
Singura modalitate de a îmbunătăți valorile de regim termic în interiorul vagonului sunt operațiile de mentenanță preventivă și monitorizarea în parcurs cu personal de specialitate a trenurilor care circulă în condițiile descrise anterior, lucrări care în acest moment se efectuează de la începutul sezonului cald în permanență, cu mențiunea că nu poate fi eliminat în totalitate impactul generat de depășirea pragului de temperatură și umiditate”, justifică CFR călători românilor care sunt nevoiți să călătorească cu trenuri care nu dispun de servicii de aer condiționat funcționali în parametri optimi.
CFR oferă sfaturi în loc de condiții decente
Pe lângă asta, CFR vorbește despre gradul de ocupare a locurilor în vagoane, ceea ce poate duce la afectarea confortului din timpul călătoriie cu trenurile CFR. În acest sens, compania de stat are câteva sfaturi pentru cei care vor alege serviciile CFR în viitor.
„Astfel că pentru a avea o predictibilitate a cererii de transport și pentru a ne putea adapta cât mai bine capacitatea de transport la numărul de locuri solicitat și folosind întregul parc de material rulant tehnic disponibil, în special pe rutele ce înregistrează cele mai mari solicitări de trafic, CFR Călători recomandă pasagerilor să își planifice din timp călătoria, să utilizeze toate trenurile puse la dispoziție în graficul unei zile de circulație și să își procure din timp legitimaţiile de călătorie, folosind toate canalele disponibile în acest sens”, transmit reprezentații CFR, conform unui comunicat.
Biletele de tren s-au scumpit de la 1 iulie
Biletele de tren sunt mai scumpe de la 1 iulie. Anunțul a fost făcut de CFR Călători. „Începând cu data de 1 iulie 2022, vor fi puse în aplicare prevederile Ordinului Ministrului Transporturilor şi Infrastructurii (OMT) nr. 548 din 25 mai 2022 privind aprobarea tarifelor de deservire generală din transportul feroviar public de călători.
Măsura vine în sprijinul redresării şi echilibrării activităţii economice a tuturor operatorilor de transport feroviar de călători din România, pe fondul creşterii preţurilor la diferite materiale cu pondere mare în activitatea de transport feroviar: combustibil, energie, piese etc. Ultima ajustare de tarife la călătoria pe calea ferată, aplicabilă tuturor operatorilor de transport feroviar de călători, a fost în anul 2013“, se arată într-un comunicat de presă al companiei.
Cât au de plătit românii pentru o călătorie cu trenurile CFR
Persoanele care doresc să călătorească de la Bucureşti la Constanţa ori la Craiova, într-un vagon clasa a 2-a vor plăti 67 de lei pentru InterRegio (de la 55,7 lei) sau 35 de lei (de la 29,3 lei) pentru Regio.
Totodată, un bilet pe ruta Bucureşti Nord – Braşov, clasa a 2-a, costă 54 de lei la InterRegio (de la 44,7 lei) şi 29 de lei la Regio (de la 24 de lei).
De asemenea, un bilet pe ruta Braşov – Mangalia, la clasa a 2-a InterRegio costă, de la 1 iulie, 104 lei, de la 86,9 lei, iar pentru Bucureşti Nord – Timişoara, călătorii vor trebui să scoată din buzunar suma de 116 lei, în loc de 97 de lei.