Harta școlilor sărace din România. Ce prevede proiectul Ministerului Educației

Harta școlilor sărace din România. Ce prevede proiectul Ministerului Educației

Ministerul Educaţiei şi Cercetării începe procesul de dezvoltare a „Hărţii şcolilor dezavantajate din România', care va avea un rol important în procesul de stabilire a modului şi a priorităţilor de alocare a resurselor şi a proiectelor din viitoarea programare financiară 2021-2027, dar şi pentru a putea ghida intervenţii strategice, realizate de Guvern, menite să reducă clivajele din educaţie.

Potrivit unui comunicat de presă al ministerului, pentru realizarea acestui obiectiv, ministrul Monica Anisie a invitat o serie de organizaţii cu activităţi şi rezultate relevante în ceea ce priveşte asigurarea echităţii în educaţie să se alăture demersului.

„Avem convingerea că într-un astfel de parteneriat vom reuşi să realizăm această hartă a şcolilor dezavantajate din România, cu ajutorul căreia să putem interveni punctual şi adapta intervenţiile de la nivel central, judeţean şi local, în beneficiul fiecărui elev din România", subliniază ministrul Anisie în invitaţia transmisă organizaţiilor şi instituţiilor.

De altfel, între acestea şi Ministerul Educaţiei şi Cercetării există "o colaborare de lungă durată", concretizată în diverse parteneriate şi proiecte care au scopul de asigurare a echităţii în educaţie.

Ne puteți urmări și pe Google News

„Cu ajutorul unor parteneri din mediul asociativ, instituţional şi universitar care pot sprijini acest proces cu expertiza şi resursele necesare, vom realiza o hartă a şcolilor dezavantajate din România, prin intermediul căreia se vor identifica nevoile generale reale şi problemele specifice ale şcolilor, de la lipsa infrastructurii (toalete, apă potabilă etc.) până la calitatea actului educaţional. Harta şcolilor dezavantajate va reprezenta un instrument necesar pentru stabilirea modului de alocare a resurselor şi proiectelor din viitoarea programare financiară 2021-2027", se mai arată în comunicatul de presă.

O primă discuţie tehnică în acest sens este programată vineri, fiind aşteptaţi să participe reprezentanţii UNICEF în România, ai Consiliului Europei, ai Universităţii din Bucureşti, ai Institutului Naţional pentru Statistică şi ai Fundaţiei Agenţia de Dezvoltare Comunitară „împreună".

Digitalizarea școlilor

Ministrul Educaţiei şi Cercetării, Monica Anisie, a a mai anunțat că ia în calcul ca începând cu anul viitor bugetul Educaţiei să aibă o componentă de investiţii pentru digitalizare.

Din 2021, ne gândim ca bugetul ministerului să aibă o componentă de investiţii pentru digitalizare. Sumele vor fi atât din bugetul ministerului, cât şi din fonduri europene", a spus Anisie la Biblioteca Centrală Universitară, la evenimentul de lansare a procesului de consultare publică pentru elaborarea Strategiei privind digitalizarea Educaţiei.

Anisie a precizat că digitalizarea reprezintă un proiect de prioritate zero.

„Este un angajament îndrăzneţ, o promisiune pentru generaţiile viitoare, pe care toţi miniştrii Educaţiei trebuie să şi-l asume în următori ani, indiferent de culoarea politică. Este foarte clar că această strategie trebuie să devină un proiect de ţară. Pentru cei care vor spune că este prea târziu, eu le propun să se uite la copii lor care se află încă la şcoală. Pentru generaţiile viitoare nu este prea târziu. Din contră. Prin realizarea acestei strategii pentru educaţie, construim de fapt viitorul pieţei muncii şi pregătim pilonii pentru susţinerea unei creşteri economice sustenabile pentru următorii cel puţin 30 de ani.

Un studiu realizat recent arată că România are şanse de a-şi creşte competitivitatea economică într-un termen relativ scurt dacă va concentra sau - mai bine zis - se va concentra pe accelerarea digitalizării competenţei spre o economie bazată pe tehnologie. Acelaşi studiu spune că economia digitală ar putea reprezenta în 2030 cel puţin 20% din Produsul Intern Brut, un plus de aproximativ 50 de miliarde euro", a susţinut ministrul.