Haosul de la TAROM. Piloții, nemulțumiți de mâncare: Ne-au dat gelatină pe salam

Haosul de la TAROM. Piloții, nemulțumiți de mâncare: Ne-au dat gelatină pe salam Piloți. Sursă foto: Pixabay

București. Scandalul Tarom ia amploare, după ce peste 30 de zboruri ale companiei au fost anulate. Zeci de piloți s-au declarat inapți de zbor, iar nemulțumirile acestora nu ar fi legate doar de salarii, deși aceasta este principala problemă invocată.

Nemulțumirile unui pilot Tarom: Mi s-a cerut mereu să accept, să nu îmi cer drepturile

Unul dintre piloții Tarom cre s-a declarat inapt luni, 8 iulie, și din cauza căruia unul dintre zecile de zboruri nu au mai avut loc, a explicat din ce motiv a luat această hotărâre.

„În urma consumării platoului pentru echipaj de ieri, am înregistrat o indigestie absolut dezastruoasă și nu mai îndeplinesc condițiile fizice necesare pentru a executa cursa. Nu pot să vă spun cauzele pentru care fiecare dintre piloții care și-au declarat inaptitudinea.

Din punct de vedere juridic, Codul Aerian prevede că un pilot, în condițiile în care nu se consideră apt pentru a executa misiunea de zbor în condiții de siguranță, are dreptul să se oprească timp de 48 de ore, anunțând angajatorul”, a explicat pilotul Cezar Osiceanu pentru Antena 3 CNN.

Probleme grave semnalate de angajați.

Pilotul Cezar Osiceanu a afirmat că a ajuns pentru a zecea oară să sufere de indigestie din cauza alimentelor furnizate de compania aeriană Tarom. El a subliniat că li s-a oferit „gelatină pe salam”, o expresie care sugerează calitatea necorespunzătoare și inacceptabilă a alimentelor primite de echipaj. Osiceanu a adus în atenție și un incident din anul trecut, când toată mâncarea de pe cursele din două zile consecutive a fost găsită expirată, fapt pentru care compania a primit o amendă din partea Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC).

Pilotul a subliniat că există sute de rapoarte înregistrate care semnalează calitatea execrabilă a alimentelor oferite de Tarom. Aceste produse ar trebui, conform Legii nr. 223, să furnizeze echipajului un aport caloric de 5.500 de calorii și să respecte anumite standarde de calitate, însă Osiceanu a declarat că nimeni nu ia în considerare aceste plângeri. El a evidențiat situația problematică în care se află piloții, care sunt nevoiți să consume alimente de o calitate inferioară, cu potențiale riscuri pentru sănătate.

Conducerea Tarom a răspuns că este imposibil ca peste 30 de piloți să fie simultan inapți pentru zbor, insinuând că aceștia ar fi, de fapt, în grevă. În replică, Osiceanu a declarat că nu este membru sindical și nu vorbește în numele companiei, dar a subliniat că, în cei peste 30 de ani de activitate la Tarom, i s-a cerut mereu să accepte situația fără a-și revendica drepturile. El a transmis un mesaj clar conducerii, afirmând că este timpul să recunoască greșelile și să își asume responsabilitatea pentru starea de incertitudine și ilegalitate în care au adus piloții.

„Nu sunt membru sindical, nu vorbesc în numele companiei Tarom și pot să vă spun următorul lucru: de peste 30 de ani de când sunt angajat în această companie, mi s-a cerut mereu să accept, să ajut, să nu îmi cer drepturile. Astăzi, conducerea companiei ar trebui să spună în felul următor: am greșit cu voi, piloții, și v-am adus în această stare de incertitudine și ilegalitate”, a mai spus pilotul Tarom pentru sursa menționată.

avion Tarom

Avion Tarom. Sursă foto: facebook.com/BoardingPass.ro

Explicațiile purtărotului de cuvânt Tarom

Purtătorul de cuvânt al Tarom, Alexandru Anghel, a declarat că piloții au dreptul de a decide dacă sunt apți sau nu să zboare, subliniind importanța responsabilității și siguranței în acest proces. El a recunoscut că există multiple probleme în cadrul companiei în acest moment, inclusiv salariile semnificativ mai mici comparativ cu alte companii aeriene, expirarea iminentă a contractului colectiv de muncă, calitatea scăzută a alimentelor furnizate și orele de muncă care depășesc prevederile legale. Aceste aspecte au fost invocate de piloți ca fiind principalele motive pentru care refuză să zboare.

În ceea ce privește soluțiile pentru persoanele afectate de întârzierile și anulările de zboruri, Alexandru Anghel a menționat că Tarom lucrează activ la găsirea unor soluții. În această după-amiază, are loc o întâlnire pentru a identifica modalități de reluare a zborurilor și de redirecționare a pasagerilor pe alte curse disponibile. Dacă aceste soluții nu se dovedesc viabile, se va proceda la reprogramarea zborurilor pentru a minimiza disconfortul pasagerilor care așteaptă de ore întregi în aeroportul Otopeni.

În cadrul discuției, Anghel a subliniat că Tarom este conștient de impactul negativ asupra pasagerilor și că depune eforturi pentru a remedia situația cât mai rapid posibil. El a reiterat angajamentul companiei de a oferi soluții adecvate și de a comunica transparent cu pasagerii afectați. Totodată, Anghel a precizat că dialogul cu piloții și găsirea unor soluții durabile pentru problemele acestora reprezintă o prioritate pentru companie în vederea asigurării continuității și calității serviciilor oferite.

32 de zboruri Tarom au fost anulate, după protestul piloților

În dimineața zilei de 8 iulie, haosul a cuprins aeroportul Otopeni după ce mai multe zboruri operate de Tarom au fost anulate, lăsând sute de pasageri în incertitudine. Oamenii și-au petrecut noaptea în diverse colțuri ale aeroportului, în așteptarea unor soluții din partea companiei pentru a-și putea continua călătoria. Situația a devenit critică, cu numeroși pasageri frustrati și obosiți, cerând informații și asistență pentru a se îmbarca în zborurile alternative.

Protestul a fost generat de faptul că 30 de piloți și copiloți Tarom, dintr-un total de 90, s-au declarat inapți pentru zbor, ceea ce a dus la anularea a 32 de curse până în acest moment.

Această situație a afectat inclusiv delegația României la summitul NATO, unde ministrul Apărării și șeful Statului Major au fost nevoiți să fie transportați de urgență cu un avion militar pentru a ajunge la destinație. Singurul oficial neafectat de aceste anulări a fost președintele Klaus Iohannis, conform informațiilor furnizate de Boarding Pass.

„Domnul Președinte nu este afectat de „situația” de la TAROM, avionul privat cu care va zbura astăzi spre Washington DC este deja pregătit pentru zbor”, au scris aceștia.

Ne puteți urmări și pe Google News