Greve de amploare în industria auto din SUA. Probleme mari pentru Joe Biden

Greve de amploare în industria auto din SUA. Probleme mari pentru Joe Biden Joe Biden. Sursa foto: Twitter/ X

Se anunță greve de amploare în industria auto americană. Președintele Joe Biden este foarte îngrijorat de revendicările sindicaliștilor din acest domeniu vital al industriei americane.

Se anunță greve de amploare în industria auto americană. Sindicatul United Auto Workers (UAW) din Statele Unite a declarat vineri că membrii săi au votat cu o majoritate covârşitoare în favoarea autorizării unei greve la producătorii auto din Detroit. Este soluția vizată dacă nu se va ajunge la un acord înainte de expirarea actualului contract de 4 ani, pe 14 septembrie, transmite Reuters.

Greve de amploare în industria auto americană. Sindicatele pun piciorul în prag

Autorizaţia pentru grevă a fost aprobată de 97% dintre membrii cu drept de vot de la General Motors, Ford Motor şi Stellantis, a declarat preşedintele UAW Shawn Fain. Acesta conduce sindicatul ce reprezintă aproximativ 150.000 de lucrători. Fain a repetat că sindicatul nu intenţionează să prelungească termenul limită pentru obţinerea unui nou contract de muncă.

mașini în trafic; sursă foto Arhiza EVZ

Sursa foto: Arhiva EVZ

”Termenul limită este 14 septembrie. Avem o mulţime de opţiuni pe care le analizăm, dar prelungirea contractului nu este una dintre ele”.

Ne puteți urmări și pe Google News

Ce soluții propune Joe Biden

Preşedintele Joe Biden, care s-a întâlnit cu Fain luna trecută, a declarat reporterilor din Nevada că este îngrijorat de o potenţială grevă a UAW. ”Cred că ar trebui să existe o circumstanţă în care locurile de muncă care sunt înlocuite să fie înlocuite cu noi locuri de muncă” pentru membrii UAW.  ”Salariile ar trebui să fie pe măsură”, a punctat liderul de la Casa Albă.

Unii senatori doresc ca acordurile naţionale cu UAW să acopere locurile de muncă la întreprinderile mixte de baterii. În prezent acestea plătesc mai puţin. Fain a spus că lucrătorii au făcut numeroase concesii în ultimele două decenii. Printre ele se numără renunţarea la creşterea salariilor, pensiile cu beneficii determinate şi beneficiile de sănătate post-pensie.

”Ne-am săturat”, a spus Fain, enumerând o serie de cereri. ”Ne-am lăsat pe spate de zeci de ani, în timp ce aceste companii continuă să ia şi să ia şi să ia de la noi”.

Renegociere totală

Liderul de sindicat a invocat un set ambiţios de cerinţe, inclusiv creşteri ale salariilor de 46%, dar și încetarea sistemului de salarizare pe niveluri care plăteşte noii angajaţi mai puţin decât veteranii. De asemenea, recalcularea la costul real al vieţii şi restabilirea planurilor de pensii cu beneficii determinate pentru noii angajaţi. Ultimele au fost eliminate de producătorii de automobile în 2007.

La Stellantis, doar 30% dintre lucrătorii pe oră din SUA sunt eligibili pentru pensii cu beneficii determinate. Fain a spus că se aşteaptă ca cei trei din Detroit să vină săptămâna viitoare la masa de negocieri cu contra-propuneri la cererile UAW. Discuţiile ”încă merg încet” după deschiderea în iulie. Se estimează o şansă de peste 50% de declanşare a grevei.