O gogoşărie poate fi deschisă cu o investiţie de sub 10.000 de euro, care se amortizează într-un termen scurt: cel mult nouă luni.
Oidee de afacere născută cu doi ani în urmă, dintr-un împrumut bancar pentru nevoi personale şi alt împrumut de la un vecin, are astăzi semnate nouă contracte de franciză şi zece gogoşării în toată ţara.
Afacerea „Fiţoşica“ este condusă de francizorul Alexandru Popescu, un om de afaceri în vârstă de 25 de ani, care a decis în toamna anului trecut să-şi francizeze conceptul. Folosind ca principală modalitate de promovare cutiile în care se vând gogoşile, inscripţionate cu brandul Fiţoşica şi datele de contact, Alexandru Popescu s-a trezit asaltat de întreprinzători dornici să aibă o astfel de gogoşărie în oraşul lor.
Astăzi, Fiţoşica este prezentă în Bucureşti, Iaşi, Cluj-Napoca, Târgu-Mureş, Buzău şi Piteşti. Potrivit francizorului, în curând vor fi semnate contracte pentru Râmnicu-Vâlcea, Piatra- Neamţ şi Sibiu. Clientul, iubitor de dulciuri Oraşele interesante pentru extinderea afacerii „Fiţoşica“ sunt cele cu mai mult de 100.000 de locuitori. Locul preferat este în zonele de promenadă, cu cafenele, terase, în marile centre comerciale, precum şi în spaţiile preferate de tineri, elevi şi studenţi. „Clientul nostru tipic are vârsta cuprinsă între 7 şi 40 de ani, venituri decente şi îi plac dulciurile. 99% dintre clienţii care au mâncat gogoşi Fiţoşica au revenit şi a doua oară“, spune tânărul francizor. Pentru a pune pe picioare o gogoşărie Fiţoşica, francizatul trebuie să investească 6.700 de euro, care acoperă taxa de franciză, costul utilajului şi trainingul personalului. La aceşti bani se mai adaugă cheltuielile cu localul gogoşăriei, care nu trebuie să fie mai mic de 10 mp, precum şi cele necesare rulajului de început: salariile pentru doi angajaţi, premixul (amestecul din care se face aluatul) şi topingurile care se pun peste gogoşi (ciocolată, caramel, gem etc. - în total aproape 10 sortimente). Banii se întorc repede
„La un număr de 100 de clienţi pe zi şi la o chirie modestă, investiţia se amortizează în cel mult nouă luni“, spune Alexandru Popescu. Francizorul nu percepe redevenţă şi nici taxă de marketing. În schimb, contractul îl obligă pe francizat să cumpere de la francizor premixul şi topingurile. Condiţiile de bază pentru selecţia francizaţilor sunt ambiţia, seriozitatea, viziunea pe termen lung, dar şi să deţină un spaţiu cu vad.