"Gaşca frumoaselor" clasei compacte primeşte întăriri
- Cristian Ionescu
- 6 decembrie 2011, 22:48
Până la finele anului, Opel va aduce în România noua generaţie a coupe-ului său de clasă compactă. Ca şi rivalele sale, Astra GTC mizează în primul rând pe reacţia emoţională a potenţialilor clienţi.
Explicaţia succesului autoturismelor compacte pe plan european trebuie căutată oriunde, mai puţin în zona esteticului.
Cu câteva excepţii notabile.
Maşinile de segment C au mare lipici în Europa (unde deţin, de departe, cea mai mare cotă de piaţă), pentru o serie întreagă de motive obiective - preţ, dimensiuni (sunt nici prea mari, nici foarte mici), flexibilitate, costuri de întreţinere - şi prea puţine subiective.
Afinitatea pentru o marcă anume ar fi cea mai importantă tuşă emoţională, atunci când un client alege un model compact în defavoarea altuia.
Împotriva curentului
Noua generaţie Opel Astra GTC, un coupé de talie mică, mizează, cumva împotriva regulii generale, dar exact ca şi rivalele sale - Volkswagen Scirocco, Renault Megane Coupé sau Kia pro_cee'd - pe reacţia emoţională a potenţialilor clienţi, marea majoritate provenind din rândurile celor mai tineri posesori de permis de conducere.
GTC-ul este, de departe, cel mai arătos membru al familiei Astra şi, posibil, chiar cel mai frumos autoturism Opel al momentului.
Cea mai proaspătă ediţie a modelului tineresc Astra GTC, prezentată, în această toamnă, la Salonul auto de la Frankfurt, se va alătura, până la finele anului, gamei compacte Opel comercializate în România.
Mai ieftin sau mai scump
Coupé-ul Opel Astra GTC poate fi deja comandat la dealerii locali ai mărcii.
Preţul minim de listă al noii versiuni este de 18.999 de euro cu TVA inclusă. În comparaţie cu cea mai ieftină propunere Opel Astra hatchback în cinci uşi echipată cu acelaşi motor (1.4 Turbo - 120 CP), GTC-ul este mai scump cu 1.880 de euro.
Faţă de rivali, noul GTC deţine sau nu un anumit avantaj financiar. Volkswagen Scirocco (1.4 TSI - 122 CP) este mai scump cu 3.177 de euro. Kia pro_cee'd (1.6 - 128 CP), pe de altă parte, costă numai 12.915 euro.
Renault Megane Coupé (1.4 TCe - 130 CP) este, la rândul său, mai accesibil, cu un preţ de listă de 17.200 de euro.
Asemănări şi deosebiri
Toate elementele care compun caroseria noului GTC - cu excepţia mânerelor de la portiere, a oglinzilor şi a antenei - diferă de cele care pot fi regăsite pe versiunea hatchback cu cinci uşi a gamei Astra. La interior, însă, diferenţele sunt mai degrabă minime.
Astra GTC are un ampatament superior cu un centimetru şi ecartamentul mărit cu trei, respectiv, patru centimetri (faţă/ spate), în comparaţie cu varianta care deţine o pereche suplimentară de portiere. Diferenţe mai sunt şi la nivelul suspensiei faţă, care a fost preluată de la Insignia.
Coupé-ul compact Opel va fi disponibil în trei versiuni de motorizare: două unităţi alimentate cu benzină şi una pe motorină, toate supraalimentate: 1.4 (cu 120 sau 140 CP), 1.6 - 180 CP şi 2.0 CDTi - 165 CP. La începutul anului viitor, oferta va fi completată cu un al doilea propulsor turbodiesel: 1.7 CDTI, cu 110 sau 130 CP.
Prima generaţie GTC, nici ea tocmai rea, dar, în niciun caz, atât de reuşită ca aceasta, a fost comercializată în peste 400.000 de unităţi (aproximativ 15% din vânzările gamei Astra). A doua ediţie are şansa de a obţine rezultate chiar mai bune. Dacă preţul şi criza economică se vor mai domoli puţin, în viitorul apropiat.
<iframe width="633" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/RVmvjaogHig" frameborder="0" allowfullscreen></iframe> <iframe width="633" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/CGfsxST7f2w" frameborder="0" allowfullscreen></iframe> Citiţi şi:
- Noul Opel Astra GTC, mai accesibil decât rivalul Volkswagen Scirocco
- Cel mai puternic Opel Astra din istorie, pregătit pentru debut
- Opel Astra OPC: frumuseţe periculoasă