O angajată a Direcţiei Sanitar - Veterinare Hunedoara este acuzată că s-a folosit de datele personale ale colegilor ei pentru a rostogoli credite la o casă de ajutor reciproc. Şase angajaţi ai DSV au depus deja plângeri penale, însă este posibil ca numărul reclamanţilor să crească de la o zi la alta.
Trei categorii de reclamanţi Marcela Ciucă, şefă a Serviciului de Resurse Umane din cadrul Direcţiei Sanitar - Veterinare (DSV) Hunedoara, este acuzată de mai mulţi colegi din instituţie că s-a folosit de datele lor personale pentru a-şi lua singură credite de la CAR Expresul CFR. Marcela Ciucă era vicepreşedinte la filiala din Deva a CAR Expresul CFR, filială condusă din postura de preşedinte de Ilie Giurgiu, un alt angajat al DSV Hunedoara. Povestea a ieşit la iveală în momentul în care conducerea centrală a CAR Expresul CFR a efectuat o verificare la filiala din Deva. "Cu câteva zile în urmă, o colegă de-a noastră a fost sunată şi întrebată de reprezentanţii CAR Expresul despre un credit pe care l-ar avea de achitat şi despre o refinanţare. Colega noastră nu avea niciun credit luat cu bună ştiinţă de la acel CAR. Când au auzit, şi alţi colegi s-au interesat de situaţia lor şi au constatat că în numele lor s-au luat credite, fără ca ei să ştie. Sunt 32 de angajaţi ai DSV aflaţi în această situaţie, împărţiţi pe trei categorii. Unii au cerut împrumuturi, au depus actele, apoi s-au răzgândit, însă, totuşi, se pare că Marcela Ciucă a luat credite în numele lor. Alţii au solicitat împrumuturi dar au primit o parte din suma cerută, însă în acte figurează ca fiind datori cu suma solicitată iniţial, iar alţii habar nu au avut că au de dat bani la acel CAR, ei nefiind nici măcar membri", spune Aurora Petefy, adăugând că ea a decis să nu depună plângere împotriva colegei sale deoarece aşa-zisul credit de 3000 de lei pe care l-ar fi luat a fost acoperit între timp de către Marcela Ciucă.
Răspunsul acuzatei căte un coleg care i-a bătut obrazul: " Asta este. Ce să vă fac!?"
Şeful Biroului de Sănătate Animală din cadrul DSV, doctorul Lucian Josan se numără printre angajaţii instituţiei care n-au semnat niciodată vreo hârtie cu CAR-ul amintit. "Am rămas şocat când am aflat că doamna Ciucă m-a făcut membru al CAR-ului în cauză. Se întâmpla asta în noiembrie 2011, exact în ziua în care eu îmi schimbasem buletinul, dar nu l-am depus pe cel nou decât la Serviciul Salarizare. Deci doamna Ciucă, de la Resurse Umane, s-a folosit de datele de pe buletinul meu vechi. Tot ea a depus în numele meu contribuţia de 1000 de lei şi tot ea se pare că a ridicat 3000 de lei. Cazul meu este însă unul fericit, pentru că am colegi care s-au trezit cu împrumuturi de 6000 sau de 9000 de lei, de care nu ştiau. Alţi colegi ar fi pus giranţi membri ai familiei, deci se poate ca şi acei giranţi să fie pe lista celor ale căror date personale au fost folosite în toată povestea asta. Când am întrebat-o pe doamna Marcela Ciucă ce a făcut mi-a răspuns foarte senină <<Asta este, ce să vă fac!?>>", povesteşte doctorul Lucian Josan. Contactată de EvZ, Marcela Ciucă a declarat că nu doreşte să facă nicio declaraţie pentru moment: "Acum sunt într-o clinică, am ceva probleme de sănătate de rezolvat şi nu pot face nicio declaraţie. Voi reveni cu o declaraţie despre ceea ce este şi ceea ce nu este adevărat, după ce voi discuta şi cu avocatul meu", adaugă angajata DSV acuzată de colegii ei. Preşedintele filialei CAR Expresul CFR Deva, Ilie Giurgiu, spune că nu a avut cunoştinţă despre neregulile semnalate de angajaţii DSV şi că acestea au ieşit la iveală pe parcursul unui control intern. Până acum, conducerea centrală a CAR Expresul CFR nu a putut fi contactată pentru comentarii şi, eventual, pentru a comunica o primă evaluare a prejudiciului.