FOTO: John Galliano, de la Charlie Chaplin la grădina cu flori, în colecţiile toamnă/iarnă 2010-2011

FOTO: John Galliano, de la Charlie Chaplin la grădina cu flori, în colecţiile toamnă/iarnă 2010-2011

"Am un moment floral" a spus designerul casei Dior, John Galliano, în deschiderea showlui colecţiei toamnă/iarnă de la Paris. Cert este că prezentarea debordantă nu a avut nimic glacial.

În locul hainelor sumbre cu care designerii ne îmbracă, de obicei, în sezonul rece, Galliano a ales să frapeze prin culori puternice, saturate, şi o vigoare a formelor.

Coafuri în formă de bulb, unele "împachetate" pentru a creea imaginea unui buchet de flori răsucit, multă culoare, îndrăzneală şi o colecţie perfectă pentru sezonul viitor, acestea au fost atributele colecţiei toamnă/iarnă 2010-2011. Lalele bicolore, dalii, irişi, panseluţe, garoafe, wistaria şi, la un moment dat, chiar ciuperci, cămăşi-petală, fâşâit de tule şi pantofi delicaţi din piele de căprioară, toate au conferit întregului spectacol dinamism.

Pe un ecran high definition, Dior a prezentat tot ce şi-ar putea dori o casă de modă care aspiră la recunoaşterea în domeniul haute couture: o viziune romantică adaptată la tehnologia de ultimă generaţie. "Astfel, bujorii păreau că sunt manipulaţi în cyberspaţiu. Toate, în faţa unei audienţe mute de uimire", scrie "Vogue".

Viziunea florală a lui Galliano a mai propus fuste în formă de hortensie sau rochii-omidă din neopren, alături de mantii pictate manual cu panseluţe. "Din audienţă, spectacolul era puţin diferit", scrie Suzy Menkes, de la New York Times. "Extraordinar, excepţional, dar nu atât de izbitor de modern cum ar fi sperat însuşi designerul să obţină din colaborarea cu Nick Knight, fotograf şi maestru în artă digitală. Designerul a spus că şi-a dorit să redea în actualitate imaginea florală. În cele din urmă, parada a primit frumuseţea statică a lui Irving Penn şi senzualitatea Georgiei O'Keefe", mai scrie Menkes. Colecţia lui Galliano a fost mai mult estivală prin mixul de culoare: roşu purpuriu şi galben-nalbă dar şi un turcoaz aproape ireal. Fiecare dintre ţinute a avut accesorii contrastante, de la mănuşi strălucitoare şi lungi până la cot, până la pantofi cu tocuri metalice. Mai puţin sceptică în ceea ce priveşte valoarea colecţiei "La Ligne Florale" s-a arătat Sarah Mower de la "Vogue". "A fost, cu siguranţă, o prezentare în care s-a observat amprenta clară a casei Dior dar, se pare că, în acest sezon, lui Galliano nu i-a mai păsat la fel de mult să semneze pentru posteritate, fapt ce i-a asigurat, din nou, un succes răsunător".

Regizorul Galliano

Colecţia toamnă/iarnă 2010-2011 prezentată, ieri, la Paris i-a urmat alteia cel puţin la fel de spectaculoase, Menswear Spring 2011. Aici, Galliano şi-a demonstrat veleităţile de regizor, readucând în prim-plan două dintre cele mai faimoase personaje al filmului mut, Charlie Chaplin şi Buster Keaton. Un spectacol în adevăratul sens al cuvântului, a cărui deschidere i-a aparţinut modelului Scott Barnhill. Acesta a năvălit pe scenă dintr-un imens cadran de ceas, declanşând astfel "nebunia Galliano". De ce Chaplin? Aceasta a fost cel mai bun mod prin care designerul şi-a exprimat viziunea la noile proporţii ale vestimentaţii masculine, după cum el însuşi a mărturisit. Jacketa minimalistă a Vagabondului şi pantalonii foarte largi par un bun început pentru ideea exprimată. Lui Chaplin i-a urmat pe scenă Buster Keaton. Cu figura lugubră şi inconfundabila pălărie plată, personajul a readus în prim plan piesele vestimentare din filmul "Death în Venice". Costume, pălării şi accesorii au defilat în spectacolul marca John Galliano, însă ce a atras atenţia publicului în mod deosebit a fost însăşi tema prezentării, mai ales că, la final, creatorul a apărut însuşi impecabil îmbrăcat într-una dintre ţinutele personajelor sale.

Ne puteți urmări și pe Google News