Fiţe pe spiţe!

Fiţe pe spiţe!

Vremea bicicletelor anonime a trecut. Vrem nu vrem, acum sunt în trend "bike-urile" de firmă (fiţe), ultimul răcnet în materie de modă urbană.

Totul a ponit din Occident, bineînţeles. Acolo unde de multă vreme lumea a renunţat la maşini pentru a face mai multă mişcare, pentru a economisi şi, de ce nu, pentru a polua mai puţin mediul. Iar cei care fac legea în trenduri au intuit potenţialul de accesoriu la modă al bicicletei. Primul pas l-a făcut Casa Chanel în anul 2008, când dragostea pentru sport a creatoarei de modă Coco Chanel a fost celebrată prin lansarea unei biciclete ergonomice cu opt viteze. "Handmade", din aluminiu, cu piele matlasată şi logoul casei… A fost lansată în ediţie limitată, preţul fiind de 12.695 de dolari. Lovitură în materie Se spune că ar fi bine să facem un efort de imaginaţie şi să ne gândim cât de aerisite ar arăta străzile dacă toată lumea şiar schiziţiona câte o bicicletă. Până aici nici o problemă, doar că specialiştii în trenduri spun că nu una oarecare, ci una fabricată de Mercedes! O asemenea bijuterie are preţul de aproximativ 1.750 dolari, se poate "împacheta" şi "păstra" în dulap. Însă lovitura în domeniu a dat-o renumita firmă Lacoste, cunoscută în lumea modei. Cum Rene Lacoste, fondatorul mărcii a fost un inovator, actuala conducere a decis că a rămâne doar la fabricat haine nu este destul. Astfel, au apărut mai multe produse cu renumitul crocodil ca siglă: skiuri, plăci de surf, căşti de motocicletă, mingi de fotbal şi de rugby. Şi o bicicletă! Un model deosebit de bicicletă urbană. Foarte elegantă, componente high-end, 14 viteze, cadrul, jantele şi anvelopele de culoare albă, purtând inscripţia Lacoste Look. Mai scump, mai bun Bicicleta Lacoste are cadru rigid, fără suspensii şi este dotată cu frâne disc pe ambele roţi. Pentru alimentarea farului există un dinam montat în butucul roţii din faţă. Evident, componentele sunt fabricate nu de Lacoste, ci de producători consacraţi în industria velo. Printre puţinele elemente a căror origine este "deconspirată" în fotografiile publicate de Lacoste se numără angrenajul marca Sugino. Noua realizare tehnică face parte din "Laboratorul Lacoste", alături de multe alte produse - unele tradiţionale, altele noi. Tot specialiştii sunt cei care ne atenţionează că o bicicletă foarte ieftină înseamnă bătăi de cap mai târziu, prin prisma faptului că majoritatea componentelor care o echipează sunt de slabă sau foarte slabă calitate. O bicicletă scumpă oferă siguranţa unei durabilităţi crescute în timp şi o perioadă mult mai lungă de exploatare. "Deşi nu au puterea unui Ferrari şi aspectul unui Porsche biciletele de lux au început să se vândă foarte bine în Marea Britanie." DAILY MAIL Info pentru pasionaţi Pentru iubitorii de biciclete din România, magazinele Hervis Sports oferă tot timpul anului o gamă largă de biciclete pentru toată familia şi pentru toate preferinţele. Preţurile pornesc de la suma de 500 RON şi pot ajunge la 3500 RON. De asemenea, Decathlon este un lanţ de magazine franţuzesc (320 de magazine în toată lumea), prezent şi în România, în care se găsesc aşa numitele "in-house passion brands". Aici preţurile se învârt în jurul sumelor de 749 RON, 3600 RON sau peste, în funcţie de "performanţele" bicicletei. Magazinele care vând pe internet (cum ar fi magazinuldebiciclete. ro, bikezone.ro, bicishop.ro şi multe altele) au în general preţuri mai bune, dar specialiştii spun că dezavantajul îl reprezintă faptul că în majoritatea cazurilor nu poţi testa bicicleta! 1.325 € costă bijuteria fabricată de Mercedes        9.600 € a fost preţul bicicletei Chanel, lansată în ediţie limitată 2.500 € costă o bicicletă marca Lacoste