Firmele de curierat, obligate să dea raportul la Fisc. Toate informațiile despre livrări vor ajunge la ANAF

Firmele de curierat, obligate să dea raportul la Fisc. Toate informațiile despre livrări vor ajunge la ANAF Declaraţia unică. Sursa: Arhiva EVZ

ANAF impune noi reguli de la 1 ianuarie 2023 pentru a depista tranzacțiile pentru care nu se plătesc taxe și impozite la stat. Toți românii vor fi monitorizați, conform reglementărilor ce vor intra în vigoare, iar Fiscul va fi la curent cu informațiile privind toate cumpărăturile făcute de o persoană.

Începând cu prima zi a anului viitor, companiile de curierat care operează pe teritoriul României vor avea o nouă obligație. Astfel, reprezentanții acestora vor trebui să raporteze, în fiecare lună, către ANAF, toate informațiile despre livrările pe care le fac cu plata ramburs. Prin această procedură, inspectorii fiscali speră că vor identifica mai ușor activitățile de comerț la negru și vor avea la dispoziție mai multe instrumente ca să le combată.

Practic, firmele de livrări vor devenit agenți ai ANAF, punând la dispoziție toate informațiile despre clienții care apelează la serviciile lor. Instituţia speră ca măsura să ajute la creșterea nivelului de colectare pentru taxele și impozitele datorate de persoanele fizice sau juridice care desfășoară activități comerciale.

Legea prin care este reglementată procedura a fost aprobată în acest an, iar după intrarea sa în vigoare, ANAF se va trezi cu un volum foarte mare de informații. Inspectorii fiscali vor trebui să le gestioneze de așa natură încât să crească rata de colectare pentru taxe și impozite, în condițiile în care achizițiile cu plata ramburs domină piaţa livrărilor de mărfuri online.

Ne puteți urmări și pe Google News

„ANAF este dedicată constant iniţia­ti­ve­lor de digitalizare în scopul atingerii o­biectivelor instituţiei privind îmbunătăţirea conformării voluntare, comba­terea evaziu­nii fiscale şi creşterea eficienţei colectării, a­si­gurând atât scăderea costului colectării (la nivelul agenţiei), cât şi a costului con­formării (la nivelul contribuabili­lor). Această refor­mă abor­dea­ză nevoia urgentă de moderni­zare şi digitalizare a ANAF, astfel încât co­lectarea impozitelor să fie mai eficientă în ra­port cu obiectivul de a creşte raportul venit - PIB şi de a reduce deca­lajul fiscal la TVA“, au transmis reprezentanţii ANAF, conform ZF.

Ce date trebuie transmise la ANAF

Firmele de curierat vor trebui să completeze un formular, „Declaraţie informativă privind trimiterile poștale contra ramburs efectuate de către furnizorii de servicii poștale pe teritoriul national”, pe care să-l depună lunar la FISC. Documentul va fi transmis prin mijloace electronice, pe portalul e-guvernare.

Fiscul va primi informații despre numărul de înregistrare și data trimiterii poștale; datele de identificare a expeditorului; numele și prenumele în cazul persoanelor fizice și denumirea în cazul persoanelor juridice destinatare; adresele de expediție, respectiv livrare; contravaloarea bunului livrat.

Toate aceste informații vor fi păstrate la ANAF timp de cinci ani din momentul primirii, urmând să fie șterse automat după împlinirea termenului.