Firea vrea să introducă benzile unice în București! Autobuzele nu vor mai petrece ore prin trafic

Firea vrea să introducă benzile unice în București! Autobuzele nu vor mai petrece ore prin trafic

În căutarea unor soluții de trafic și de sistematizare a transportului de persoane de suprafață, Primăria Generală a Capitalei vrea să reintroducă benzile de circulație destinate STB, proiect la care a renunțat în 2017.

Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, a anunțat că flota Societății de Transport București va fi înnoită cu troleibuze și autobuze de ultimă generație. ”Curățenie și dezinfecție în mijloacele de transport în comun. Se face în fiecare zi dar, în weekend, cu atât mai mult. Investițiile în transportul public se văd cu ochiul liber: 400 de autobuze noi, Euro 6, circula prin București.

De luna aceasta vin și cele 130 autobuze hybrid Mercedes. Am semnat contractul pentru achiziția a 100 de troleibuze. Vineri s-au deschis ofertele pentru cele 100 de autobuze electrice. Și.. așteptăm să vedem ce se întâmplă cu cele 100 de tramvaie. Contestațiile ne-au mâncat ani din viață”, a scris Firea, pe facebook.

De asemenea, Primăria Generală a Capitalei va implementa noi reguli în ceea ce privește circulația autobuzelor dar și a autoturismelor, prin instituirea benzii unice de transport destinate mijloacelor de transport în comun. ”Toate stațiile de autobuz și refugiile de tramvai intră în proces de înnoire. Și, foarte important, de luna aceasta avem, în sfârșit, bandă unică. Ne-am zbătut doi ani pentru a modifica prevederile legislative, astfel încât autobuzul să poată circula pe linia de tramvai.

Ne puteți urmări și pe Google News

Rezultatul în fluidizarea traficului va fi unul vizibil. Am văzut această metodă în multe capitale europene cu efecte imediate pentru fluența traficului. Amintesc faptul că, la venirea mea la Primărie, în trafic erau doar 600 mijloace de transport în comun și o aglomerație de nedescris. Acum avem 1 800 de autobuze, tramvaie si troleibuze pe teren, atât în București, cât și în județul Ilfov”, a mai scris Firea.

În 2017, Primăria București a încercat să implementeze din nou banda unică de circulație pentru mijloacele de transport ale STB dar a renunțat repede, după ce DN 1 și marile artere din capitală semănau cu niște imense parcări. La vremea respectivă s-au format ambuteiaje uriașe iar asta a făcut ca municipalitatea să renunțe la planul ei de a înființa benzile unice și să găsească alte metode pentru a ușura traficul autobuzelor și troleibuzelor pe străzile Capitalei.