Vânzările McDonald’s în Statele Unite s-au prăbușit cu 3,3% în ultimul trimestru. Iar consumul de sucuri a ajuns anul trecut la nivelul din 1995.
În 1998, un american bea circa 200 de litri de „soda” pe an. În 2013, consumul scăzuse la circa 172 de litri. Iar prăbușirea este și mai evidentă la băuturile „light”, care au scăzut cu 6%, pe fondul informațiilor că îndulcitorii lor sintetici sunt camcerigeni, scrie Business Insider.
Clinicile din Truman Medical Center din Kansas City au reziliat în 2012, cu doi ani înainte de a expira, un contract prin care Mc Donald’s furniza fast food pentru cafeteriile sale.
La deschiderea din 1986, Kosair Children Hospital din Kentucky a semnat un contract pentru a servi Big Mac și Chicken McNuggets pacienților. Și acest spital a reziliat contractul.
„Asistăm la o schimbare radicală față de hrana produsă în cantități industriale față de cea care este percepută a fi mai apropiată de mâncarea făcută în casă”, explică Keyth-Thomas Ayoob, profesor asociat la Albert Einstein College of Medicine din New York.
Din ce în ce mai mulți americani încep să facă legătura între fast food și sucuri, pe de o parte, și bolile cronice, precum diabetul și obezitatea, afirmă și Sriram Madhusoodanan, unul dintre organizatorii campaniei anti-fast-food „Value The Meal”. Asemenea campanii marchează puncte serioase în lupta puternica industrie fast food.
În luna februarie, centrele de sănătate au raportat o scădere cu 43% a cazurilor de obezitate în rândul copiilor de 2-5 ani, față de acum zece ani.