Gestul EXTREM al celor de la Facebook. Au CENZURAT o celebră operă de artă. MOTIVUL este INCREDIBIL

Gestul EXTREM al celor de la Facebook. Au CENZURAT o celebră operă de artă. MOTIVUL este INCREDIBIL

Nudurile pictate de Rubens sunt adevărate opere și încântă oamenii care vizitează marile galerii de artă ale lumii de aproape 400 de ani. Una dintre marile capodopere ale pictorului flamand, care a realizat în special portrete mitologice și religioase, a fost victima cenzurii culturale a celor de la Facebook.

„Coborârea de pe cruce a lui Hristos”, celebra pictură a lui Rubens, a fost cenzurată de către Facebook pe motiv că „prezenta nuditate”. Celebra opera de artă a pictorului flamand a fost inclusă alături de mai multe opere de artă pe site-ul Consiliului Flamand al Turismului.

Conform site-ului lejournaldesarts.fr, „Coborârea de pe cruce a lui Hristos” a fost selectată și pentru o campanie publicitară pe Facebook, alătuiri de alte lucrări ale artiștilor flamanzi Jan van Eyck și Pieter Bruegel, pentru a promova Flandra. Consiliul Flamand al Turismului și-a exprimat nemulțimirea cu privire la acestă decizie printr-o scrisoare adresată lui Mark Zuckerberg, informează activenews.ro.

„Pieptul, fesele și heruvimii lui Peter Paul Rubens sunt considerate indecente. Nu de noi, ci de voi”, se spune în scrisoare.  „Deși nu putem să ne amuzăm în secret pentru ce faceți, cenzura dvs. culturală ne face viața destul de dificilă”.

Ne puteți urmări și pe Google News

Nu este pentru prima dată când compania americană întră sub tirul criticilor în urmă încercărilor bizare de a mutila lucrări celebre de artă. Anul trecut, Facebook a fost forțat să-și ceară scuze după ce a recunoscut că  în mod „incorrect” a interzis o fotografie a unei statui renascentiste din secolul al XVI-lea reprezentându-l pe Zeul Mării, Neptun.

Pe lista cenzurii aplicate de Facebook au fost incluse și alte opere de artă care prezintă nuduri, de la infamul și controversatul „L'Orgine du monde” (1866) al lui Gustave Courbet, până la Emma, tabloul lui Gerhard Richter (1966).