Avionul de vânătoare F-35 are 871 de defecțiuni. Pentagonul a emis un raport extrem de dur cu privire la starea programului F-35, cel mai scump avion din lume.
Avionul de vânătoare F-35 are 871 de defecțiuni. Anterior, biroul de evaluare al Pentagonului a făcut un raport, deloc măgulitor, cu privire la portavionul USS Gerald Ford. Viitoarea- și cea mai scumpă - navă amiral a flotei americane.
Aceeași instituție a redactat recent un al doilea raport cu privire la avioanele pe care le va îmbarca USS Gerald Ford. Celebrele F-35.
Robert Behler, directorul testelor și evaluărilor de la Pentagon, subliniază defectele lui F-35. Avion de generație 5 construit de compania americană Lockheed Martin.
Al cărui program extrem de costisitor a fost subiectul a numeroase polemici.
Potrivit raportului, aceste aeronave multirol „continuă să sufere de un număr mare de deficiențe, dintre care multe au fost deja identificate”, scrie Korii/Slate.
873 de probleme în 2019, 941 în 2018
După o serie de teste, biroul a numărat, de fapt, nu mai puțin de „871 defecțiuni software și hardware care ar putea compromite misiunile sau întreținerea aeronavei”.
Mai rău încă, acest număr impresionant de probleme este aproape același cu cel detectat anul trecut de același birou de evaluare: în 2019, au fost observate 873.
De precizat că, în 2018, biroul Pentagonului a identificat 941 de defecțiuni.
F-35 este deja utilizat pe scară largă de către armata SUA. El echipează US Air Force, USMarine Corps și US Navy.
Sute de F-35 își așteaptă clienții
14 țări aliate SUA folosesc, de asemenea F-35. Pentagonul continuă să comande astfel de aeronave. Iar câteva sute de F-35 ar trebui să fie achiziționate în următorii ani de Turcia, Canada și Singapore, în special.
Avioanele F-35 urmează în acest moment un program de modernizare denumit Block4. Care urmează să se încheie în 2026. Cu un cost de cel puțin 12,1 miliarde de dolari.
Programul vizează corectarea deficiențelor din trecut și introducerea de noi capacități pentru a face față amenințărilor actuale.
Planul include modernizarea unor aeronave deja construite și utilizate în SUA, Marea Britanie și Japonia.
Dar Robeert Behler estimeză că acest program „nu funcționează”. El subliniază „prea puține teste de laborator și de zbor, ceea ce duce la descoperirea multor probleme noi”. Adesea datorită calității inițiale slabe a software-ului aeronavei.
Îmbunătățiri, dar nu suficiente
Robert Behler adaugă că doar 10 dintre cele 871 de deficiențe nerezolvate citate implică probleme potențial grave de „categoria 1”.
Adică definite ca deficiențe critice care ar putea compromite siguranța pilotului sau a aeronavelor sau de a reduce eficacitatea misiunilor.
Acest lucru ar trebui comparat cu 102 probleme serioase dintre cele 941 de cazuri citate în 2018.
Prin urmare, există unele îmbunătățiri în cadrul programului, dar acestea sunt insuficiente și, pe de altă parte, deficiențele secundare sunt încă „prea prezente”, scrie Avia News.
Lockheed Martin a răspuns acestui raport explicând că dintre toate aceste eșecuri, 70% sunt „considerate a fi de urgență redusă”.
Și că, din cele zece defecțiuni de categoria 1, șapte au deja soluții „livrate guvernului”.
De 20 de ani, o gaură neagră de bani
Anul acesta, programul F-35 va sărbători 20 de ani de când a fost selectat. Or, pentru Robert Behler, programul suferă inadmisibil de „problemele tinereții”.
În plus față de defectele tehnice, programul F-35 se confruntă cu un deficit de 10 miliarde de dolari în bugetul planificat al Pentagonului pentru 2021-2025.
Planul bugetar final al administrației Trump solicită 78 de miliarde de dolari. Pentru cercetare și dezvoltare, achiziții de aeronave, operațiuni și întreținere.
Dar unitatea independentă de analiză a costurilor Pentagonului estimează că vor fi necesari 88 de miliarde de dolari, potrivit unei analize din iunie 2020.