Extratereștrii ar putea contacta Pământul până în 2029. Un mesaj NASA a ajuns la o stea, iar oamenii de știință au deja un raport Sursa foto Arhiva EVZ

Oamenii de știință cred că extratereștrii ar fi interceptat un semnal trimis unei sonde în 2002. Dacă ar fi fost recepționat, extratereștrii ar fi putut returna un semnal care va ajunge pe Pământ până în 2029.

Totul a început în anul 2002, când NASA a trimis unde radio către sonda Pioneer 12, într-un protocol de rutină pentru a trimite date și a se asigura că este stabilită comunicarea. Acest semnal a ajuns, de asemenea, la o stea la aproximativ 27 de ani-lumină de planeta noastră, pe măsură ce transmisia se răspândește atunci când contactează un obiect.

Informația vine de la un colectiv de oameni de știință de la Universitatea din California, citat de Daily Mail, care crede că extratereștrii ar putea intra în contact cu Pământul în jurul anului 2029.

Studiul a folosit semnale trimise de pe Pământ către Voyager 1, Voyager 2, Pioneer 10, Pioneer 11 și New Horizons, cartografiind unde s-ar fi putut răspândi semnalele atunci când au fost trimise în univers.

Aceste nave spațiale au comunicat cu antenele radio Deep Station Network (DSN) pentru a descărca date științifice și date de telemetrie, se arată în studiul publicat în revista Publicațiilor Societății Astronomice.

"Transmisiile exterioare de la DSN se deplasează la nava spațială și dincolo de aceasta în spațiul interstelar."

Deep Station Network este gama internațională de antene radio gigant ale NASA care acceptă misiuni de nave spațiale interplanetare, plus câteva care orbitează Pământul.

Echipa a stabilit că transmisiile către Voyager 2, Pioneer 10 și Pioneer 11 au întâlnit deja cel puțin o stea.

Transmisiile Pioneer 10 au întâlnit o stea pitică albă în 2002, dar vor întâlni 222 de stele până în 2313. Cel mai devreme ne putem aștepta la o transmisie returnată este 2029", a transmis echipa  oamenilor de știință californieni în raport, scrie Daily Mail.

Mulți români au văzut OZN-uri

Și în România fenomenul OZN este foarte prezent și interesează o largă majoritate. Un sondaj realizat de National Geographic arată că 5 din 100 de romani spun ca au vazut OZN-uri sau au avut un contact cu extratereștrii.

Sondajul a fost realizat cu ocazia lansării serialului documentar „OZN: Investigații“, iar National Geographic a testat și opinia românilor despre OZN-uri. Conform acestuia, 55% din români cred că există OZN-uri, în timp ce 24% din respondenți nu cred în existența OZN-urilor. Potrivit cercetării, bărbații (59%) sunt mai predispuși să considere că OZN-urile există, în comparație cu femeile (51%). Persoanele în vârstă sunt, de asemenea, mai înclinate să creadă în existența OZN-urilor.

„OZN: Investigații“ este un documentar de 5 episoade care explorează investigațiile de zeci de ani ale guvernului american în domeniul OZN-urilor. În plus, încearcă să facă lumină asupra programului Pentagonului privind OZN-urile și a modului în care autoritățile abordează astfel de informații. Începând cu 28 aprilie, serialul va fi difuzat în fiecare vineri, la ora 21.00, la National Geographic.