Exproprierea terenurilor necesare construcţiei tronsonului Bucureşti-Ploieşti, parte a autostră zii care va lega Capitala de Braşov, costă de două ori mai mult decât realizarea efectivă a lucrărilor, potrivit directorului de comunicare al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) Ştefan Szobotka.
Cele mai mari probleme în ceea ce priveşte exproprierile se întâlnesc pe tronsonul cuprins între Capitală şi Moara Vlăsiei (kilometrii 0-19), unde nu au fost expropriaţi decât 3,4 kilometri. Fonduri de la guvern
„Aşteptăm o hotărâre a executivului prin care să se aloce fonduri pentru exproprierea altor 11 kilometri. E posibil însă să nu plătim toate exproprierile anul acesta ca să mai avem bani şi de lucrări“, a declarat Szobotka. Potrivit şefului de proiect pe autostrada Bucureşti-Ploieşti, Ene Petre, în ianuarie au fost alocaţi ultimii bani pentru continuarea lucrărilor la autostrada Bucureşti-Ploieşti, circa 120 de milioane de euro.
Italienii de la Pizzarotti&Tirrena anunţau la începutul lunii că a început deja construcţia a doi kilometri din tronsonul cuprins între Bucureşti şi Moara Vlăsiei, proiect estimat la circa 514,6 milioane de lei.
Pe tronsonul Moara Vlăsiei- Ploieşti, unde lucrează firmele româneşti PA&CO International, UMB Spedition, Euroconstruct Trading ’98 şi Comaxa au fost realizate circa 65% din exproprierile necesare finalizării construcţiei. Autostrada Bucureşti-Ploieşti are termen de finalizare în 2010, însă în acest moment lucrările sunt mult întârziate. Braşov-Comarnic, gata în 2013 Ultimul tronson al autostrăzii Bucureşti-Braşov, respectiv Comarnic- Braşov, care va fi construit prin concesiune, este estimat de oficiali din cadrul companiei de autostrăzi la o valoare cuprinsă între 700 de milioane de euro şi un miliard de euro. Proiectul va avea în medie o „lucrare de artă“ (poduri şi viaducte) pe fiecare kilometru.
1 miliard de euro estimează CNADNR că va costa construcţia sub concesiune a tronsonului Comarnic-Braşov Pentru realizarea autostrăzii au rămas în joc patru consorţii. Potrivit unor oficiali din cadrul CNADNR, cele două consorţii care au obţinut punctaje bune la precalificare şi au fost apoi descalificate, Brisa-Estrada de Portugal-Mota Engil-Soares da Costa, precum şi asocierea italiană Impregilo-Itinera, nu au putut face dovada plăţii taxelor şi impozitelor în ţările de origine până la data precizată de CNADNR în caietul de sarcini. În octombrie ar trebui să ştim deja care va fi constructorul autostrăzii. Tronsonul Braşov- Comarnic ar trebui să fie gata în 2013.