EXCLUSIV EVZ. Cât de sigur călătorești?Locurile morții din tramvaie

EXCLUSIV EVZ. Cât de sigur călătorești?Locurile morții din tramvaie

Trei locuri sunt mai periculoase într-un tramvai, au explicat, ieri, pentru EVZ, mai mulți vatmani. În cel mai recent accident, au fost răniți 11 călători.

Aproximativ 75% din tramvaiele care circulă prin Capitală au defecțiuni și nu sunt bani pentru a fi reparate. Acest lucru este susținut de vatmanii și muncitorii de la Uzina de Reparaţii „Atelierele Centrale” (URAC) din cadrul Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB). În aceste condiții, călătoria cu mijloacele de transport în comun este destul de periculoasă. În ultima vreme s-au înregistrat tot mai multe accidente rutiere în care victime au fost, în special, călători aflați în tramvaie.

Angajații RATB ne-au explicat, în urma accidentului de acum două zile, în care un autobuz s-a ciocnit cu un tramvai și 11 persoane au fost rănite, că există anumite locuri în mijloacele de transport în comun pe care ar fi bine să le evităm. Unul din locurile primejdioase este în zona scaunelor aflate în spatele vatmanului, care nu sunt prevăzute cu bare de protecție și de pe care putem aluneca cu foarte multă ușurință dacă se frânează brusc.

Mijlocul tramvaiului

„Nici la burduf, adică în mijlocul tramvaiului, nu este bine să stai. Pentru că, există riscul ca în urma unui impact puternic acea parte să se rupă pur și simplu”, au explicat vatmanii, care spun că ei au fost instruiți în acest sens. Ei au mai arătat un punct periculos în tramvaie, care ar trebui evitat. Și anume, scaunele din imediata apropiere a burdufului. Și, asta pentru că unele dintre acestea nu sunt prevăzute cu bare de protecție.

Dezastru în depou

Cert este că angajații URAC spun că aproape trei sferturi din mijloacele de transport au defecțiuni și nu sunt bani de reparații. „Dacă vine RAR și face verificări, nu știu câte tramvaie mai ies. Sunt puține în trafic ziua, iar multe, periculoase: ba nu au frânele cum trebuie, ba le lipsesc piese”, au spus vatmanii.

Muncitorii nu vor să le apară numele pentru că le este frică să nu fie dați afară. Motivul: atunci când au refuzat să conducă tramvaie defecte li s-a pus în vedere că dacă nu ies în trafic vor fi concediați. În plus, angajații din uzină nu au mănuși de protecție și au început să cumpere piese vitale din banii lor, a povestit președintele sindicatului Rea litatea URAC, Ion Sticlan.

Ne puteți urmări și pe Google News