Exatlon. MAREA LOVITURĂ din culisele emisiunii. Nici producătorii n-au ştiut CE I-A LOVIT
- Lucian Ionescu
- 29 mai 2018, 15:35
După mai bine de patru luni de zile cât a durat emisiunea, încep să fie scoase la iveală părţi din ce în ce mai mari de adevăr despre ceea ce a existat în spatele acestei emisiuni, care a reprezentat un real fenomen televizat al sezonului
"Timp de câteva luni, Exatlon a dat toată piața TV peste cap. Emisiunea de la Kanal D a fost, fără îndoială, fenomenul sezonului. Un fenomen care a schimbat puternic postul pe care a rulat. În sens pozitiv. Cum?
Cifrele mari de audiență sunt o realitate, însă dincolo de rating, marea surpriză a venit nu din numărul de telespectatori, ci din profilul lor.
Cine s-a uitat la Exatlon, program care era pe Kanal D cinci zile din șapte? Ce public a adus în fața televizoarelor emisiunea câștigată de Vladimir Drăghia? Cine a “plecat” de pe post?
Paginademedia.ro vă prezintă o analiză detaliată a publicului Kanal D înainte cu Exatlon (ianuarie-mai 2018), dar și cu un an înainte (ianuarie – mai 2017).
Concluziile, pe scurt:
- Cu Exatlon, a crescut numărul bărbaților care se uită la Exatlon. Publicul majoritar al stației a rămas unul feminin.
- Foarte mulți copii la Exatlon. Numărul celor între 4 și 12 ani aproape s-a dublat pe Kanal D în perioada în care show-ul a fost pe post. La fel cel al copiilor între 12 și 17 ani
- Aproximativ 41% din publicul Exatlon au fost tineri până în 34 de ani. Cu un an înainte, procentul era de 24%
- Față de perioada în care nu era pe post Exatlon, Kanal D a atras, cu concursul, un număr consistent de elevi și de studenți. În procente: 20% din publicul Exatlon, dublu față de anul precedent, când în grilă nu era emisiunea.
- Scăderile notabile: mai puțini pensionari și, în general, persoane peste 55 de ani.
Situația detaliată, pe fiecare indicator.
Pentru început, două note:
1. Perioadele analizate: ianuarie-mai 2017 vs ianuarie-mai 2018. 2. Intervalul orar luat în calcul: 20.00-23.00.
Gen: Bărbații, atrași de Exatlon
Exatlon a crescut publicul masculin al postului Kanal D. Anul trecut, înainte de Exatlon, media stației era de aproape 400.000 de telespectatori bărbați. Cu Exatlon, s-a ajuns la aproape 700.000, adică un plus de 73%.
În procente, publicul majoritar a rămnas feminin: sunt aproape 40% bărbați (erau 30% înainte de Exatlon) și 60% femei.
GEN: Publicul Kanal D înainte și după Exatlon
Vârstă: numărul copiilor care se uită la Kanal D, aproape dublu cu Exatlon. Plus mare pe tineri
Cele mai interesante mutații ale publicului vin la analiza după grupele de vârstă. Exatlon a atras un public tânăr și foarte tânăr. Foarte tânăr, adică inclusiv copii până în 11 ani.
- Fără Exatlon, Kanal D număra 80.000 de copii între 4 și 11 ani. Cu Exatlon, a sărit la 200.000. Adică 150%.
- În zona 12 - 17 ani, se uitau la Kanal D undeva la 60.000 de copii. În perioada Exatlon, în fiecare seară erau în fața televizoarelor peste 150.000, adică un plus de 170%.
- Creșterea a fost puternică și pe segmentul 25 - 34 de ani: peste dublu.
- Toată structura publicului Kanal D a fost, practic, schimbată: înainte de Exatlon, doar 24% din public avea până în 34 de ani. Cu show-ul pe post, procentul a crescut la peste 40%.
- A existat și o scădere: telespectatorii de peste 54 de ani au fost mai puțini în perioada în care postul a difuzat emisiunea concurs filmată în Republica Dominicană.
VÂRSTĂ. Structura publicului Kanal D înainte și după Exatlon pe grupe de vârstă
Profesie: elevii și studenții, pe post. Pleacă pensionarii
Schimbările publicului după grupe de vârstă se reflectă și la capitolul educație și profesii.
Înainte de Exatlon, la Kanal D media de elevi și studenți era de 130.000. După, s-a ajuns la 360.000, adică 170% plus. Tototdată, a plecat publicul mai în vârstă, a scăzut și procentul de pensionari
După educație, de notat creșterea de aproape 300% a publicului preșcolar și fără studii (parțial ca urmare a publicului numeros din zona 7-11 ani).
Structura publicului Kanal D după educație
Numărul de elevi, studenți și pensionari
Reședință: creștere pe orașele mari
După localitățile de reședință se observă o creștere la orașele mari, de peste 200.000 de locuitori. Un plus notabil și pe publicul rural.
Cum se împarte publicul Exatlon pe localități
Venituri: mai mulți telespectatori cu venituri mici și medii
Schimbare în structura de public și după venituri. Normală, în condițiile în care a crescut numărul de elevi, studenți, dar și telespectatori de la țară (categorii în general cu venituri mici).
Astfel, creșterile au venit pe categoriile de public cu venituri mici și medii pe gospodărie (până în 4.500 de lei). După veniturile mari, este o scădere.
Structura publicului Kanal D, după venitul pe gospodărie: