Toți românii care au bijuterii vor fi afectați de noua schimbare a legii. Ordinul a fost dat

Toți românii care au bijuterii vor fi afectați de noua schimbare a legii. Ordinul a fost dat Bijuterii / Sursa Foto- Dreamstime

Fii informat asupra bijuteriilor: greutatea metalului prețios și a pietrelor montate vor fi etichetate pentru a preveni escrocheriile.

Greutatea bijuteriilor va fi etichetată. Dacă vrei să îți cumperi o bijuterie din metal și pietre prețioase, trebuie să știi cât cântărește fiecare dintre ele.

Vânzătorii, obligați să eticheteze bijuteriile

Potrivit unui proiect de ordin al  ANPC, pentru a evita înșelarea clientului, este obligat fiecare vânzător să afișeze pe etichetă greutatea exactă a metalului prețios și a pietrei sau a pietrelor montate, pentru orice obiect pus la vânzare, scrie Mediafax.

ANPC susține că aceste informații sunt necesare pentru ca tu să poți alege în mod corect și să nu plătești mai mult decât trebuie.

Ne puteți urmări și pe Google News

În prezent, mulți vânzători îți calculează prețul bijuteriei ”la gram”, dar nu îți spun cât cântărește metalul prețios și cât cântărește piatra sau pietrele. Astfel, tu plătești pietrele ca și cum ar fi aur, ceea ce nu este corect. ANPC vrea să schimbe acest lucru și să îți ofere mai multă transparență.

Bijuteriile, „plăcerile nevinovate” ale bogaților

„În 2023, creșterea va fi determinată în primul rând de mărirea prețurilor și de îmbunătățirea mixurilor de vânzări. Volumele vor avea o creștere mai conținută față de anii precedenți și posibila dificultate de a ține sub control costurile va limita creșterea potențială a profiturilor”.

Raportul reconfirmă leadership-ul accesoriilor: +8,5% la marochinarie şi +7% la încălţăminte. Îmbrăcămintea (+6%) și produsele cosmetice (+5,5%) confirmă ritmul de creștere din 2022. La capitolul cosmetice, primează Asia. Achizițiile de bijuterii înregistrează o creştere de +8%, în timp ce la ceasuri, creşterea este de doar +5% şi continuă tendinţa de căutare a pieselor ”handmade” sau a modelelor unicat.

Din punct de vedere geografic, se estimează că Europa va avea o creştere de 5%, datorită călătoriilor internaționale (în special din SUA, graţie cursului favorabil euro-dolar, dar și din țările arabe) care va compensa cererea internă mai slabă. Tot pentru Statele Unite, odată cu dezvoltarea de noi teritorii și cu o cerere internă mai puternică decât în Europa, se prognozează o creștere de 5%. America Latină și Japonia vor fi şi ele în creștere (+6%), în timp ce estimările pentru China și Asia sunt mai greu de făcut.