Emi Gal, Big Brother-ul român al publicităţii pe internet

Emi Gal, Big Brother-ul român al publicităţii pe internet

Compania bucureşteanului Emi Gal se pregăteşte să ia Google prin surprindere.

La doar 25 de ani, Emi Gal are planuri mari: vrea să revoluţioneze piaţa online de publicitate. După ce a convins investitori renumiţi pe plan mondial să-i susţină ideea cu aproape un milion de dolari şi şi-a deschis un birou în Londra, a lansat, la sfârşitul lunii mai, o platformă inovatoare de publicitate pe internet, BrainAds.

"BrainAds e prima platformă de retargeting video personalizat din lume. Ce înseamnă asta este că lucrăm cu advertiseri şi retaileri online şi setăm un browser cookie (un mesaj trimis de un website către un browser -n.r.) cu informaţii despre produsele de care eşti interesat pe site-ul respectiv. Apoi te căutăm online şi de fiecare dată când vrei să urmăreşti un material video online (să zicem, pe YouTube) îţi arătăm o reclamă video pentru acel produs, încurajându-te să-l cumperi. Suntem aşa, un fel de Big Brother care creşte vânzările magazinelor online", explică Emi Gal pentru EVZ modul în funcţionează platforma pe care a creat-o.

Revoluţie online

Dacă ar fi să transpunem platforma lui Emi Gal în lumea reală, pentru a-i sublinia originalitatea, BrianAds ar arăta în felul următor: să ne imaginăm că o persoană intră într-un magazin şi probează un tricou. Nu este însă pe deplin hotărâtă, aşa că nu-l cumpără şi pleacă. Pe măsură ce se apropie de casă, începe însă să regrete că nu şi-a cumpărat tricoul. Dacă ar exista BrainAds în mediul offline, persoana în cauză ar fi aşteptată în faţa uşii de la intrare de către un reprezentant al firmei de îmbrăcăminte, care i-ar permite să mai probeze o dată acelaşi tricou din magazin şi s-ar oferi să i-l vândă pe loc.

În prezent, piaţa de publicitate online este dominată de bannere şi reclame de tip payper- click, unde lider este platforma Google AdWords. De fiecare dată când un utilizator caută ceva pe Google, în partea dreaptă a ecranului îi apar anunţuri bazate pe termenii de căutare şi pe locul în care se află.

BrainAds duce însă lucrurile doi paşi mai departe. "Google AdWords oferă reclamă text. Maximum 70 de caractere şi un titlu. Cu toate că Google a reuşit să inventeze o maşină incredibil de eficientă, AdWords aduce valoare doar în vânzări, nu şi valoare de brand. AdWords nu-ţi face pielea găină, un spot publicitar bine construit, în schimb, da. BrainAds combină perfomanţa retargeting-ului cu impactul video", spune Emi Gal.

Big Brother discret

Urmărind produsele la care se uită utilizatorii de internet, BrainAds le livrează acestora doar reclame de care sunt interesaţi. Internauţii îngrijoraţi că-şi vor pierde intimitatea în lumea virtuală pot sta însă liniştiţi. Big Brother-ul aflat la baza BrainAds funcţionează doar în cazul magazinelor online, iar supravegherea informaţiilor vizionate de utilizatori se face în spatele unei perdele a anonimatului. Mulţumită automatizării, nici magazinele online, nici serviciul BrainAds nu pot afla identitatea celor care accesează siteurile magazinelor online.

Fiindcă este o platformă revoluţionară, BrainAds are în faţă un hop de trecut: trebuie să stârnească interesul companiilor dornice să-şi facă reclamă.

Emi Gal e însă mulţumit de rezultatele obţinute în puţinul timp scurs de la lansare: "BrainAds e un produs nou chiar şi pentru pieţele din UK/USA, aşa că în momentul de faţă încercăm să îl arătăm cât mai multor agenţii de media şi advertiseri mari din UK şi US. Până acum interesul pentru produs a fost complet neaşteptat şi sper să o ţină tot aşa".

Poveste de succes

Emi Gal a dat de gustul afacerilor pe când era copil. "Când eram mic, tata trebuia să-şi ascundă toate ceasurile pentru că le demontam şi de multe ori nu ştiam să le montez la loc. Până într-o zi, când i-am demontat ceasul preferat şi mi-a zis că nu mă mai lasă afară până nu-l montez la loc. După vreo două zile am reuşit să-l fac din nou funcţional şi am simţit un soi de bucurie pe care nu-l mai simţisem. Cred că atunci mi-am dat seama că vreau să-mi petrec viaţa construind. Şi am evoluat de la ceasuri la afaceri", povesteşte tânărul antreprenor online.

La zece ani a început să facă bani din vânzarea de cărţi de vizită profesorilor săi, iar la 15 ani a avut prima slujbă, în cadrul unei companii de web design. La 18 ani şi-a deschis prima firmă, care a avut sediul în apartamentul părinţilor săi, iar printre proiectele sale s-au numărat o televiziune online, BrainTV şi Vertimo, un motor de căutare pentru anunţuri imobiliare. Cele două proiecte nu s-au bucurat de succesul aşteptat, însă Emi Gal nu s-a dat bătut.

A absolvit Facultatea de Matematică şi Informatică, iar în 2009 a pus bazele Brainient, companie specializată în tehnologie pentru piaţa de video advertising. În luna septembrie a aceluiaşi an s-a mutat la Londra, unde a câştigat cea mai prestigioasă competiţie europeană pentru startup-uri, "Seedcamp". A primit un premiu de 50.000 de euro pentru a-şi dezvolta proiectul, la care s-a adăugat, în august 2010, suma de 800.000 de dolari, din partea unor investitori în tehnologie. În prezent, Brainient are birouri atât în Bucureşti cât şi în Londra şi numără 12 angajaţi (vor fi 24 până la sfârşitul anului).

În Londra, de nevoie

"Dintotdeauna am fost de părere că România este o ţară cu extrem de mult talent şi potenţial. Însă, în momentul de faţă, toţi investitorii şi bugetele de advertising sunt în alte state, precum Marea Britanie sau Statele Unite. N-am fi putut să ajungem unde suntem acum dacă nu am fi deschis un birou în Londra, cum, de altfel, n-am fi putut ajunge în Londra fără talentul din România", spune Emi Gal.

Modest din fire, Emi Gal pune succesele pe care le-a obţinut până acum pe seama pasiunii pe care o are pentru ceea ce face. Se trezeşte în fiecare zi a săptămânii la 06:30 şi povesteşte că telefonul mobil a ajuns să-i fie o prelungire a mâinii. Îşi găseşte însă timp să scrie, din când în când, în ziarul "The Telegraph", pe site-ul de tehnologie "TechCrunch" şi pe blogul personal, www.emigal.com. "România este o ţară cu extrem de mult talent şi potenţial, însă investitorii şi bugetele de advertising sunt în alte state" EMI GAL, antreprenor online

Ne puteți urmări și pe Google News