Efecte Brexit. Trei producători auto mari SCUMPESC maşinile

Efecte Brexit. Trei producători auto mari SCUMPESC maşinile

Lira sterlină s-a depreciat semnificativ în raport cu dolarul, ajungând la cel mai scăzut nivel din ultimii 31 de ani, în condiţiile în care investitorii sunt îngrijoraţi de efectele negative economice şi financiare ale votului pentru Brexit.

Ford Motor, Vauxhall (divizie a General Motors) şi Nissan sunt printre producătorii auto care au majorat preţurile pentru noile lor maşini fabricate în Marea Britanie, potrivit Agerpres, care citează presa internaţională.

Preşedintele General Motors Europa, Karl-Thomas Neumann, a anunţat că preţurilor modelelor Vauxhall vor creşte cu cel puţin 2%, dar majorarea nu va fi suficientă pentru a recupera banii pierduţi în urma deprecierii semnificative a lirei în raport cu euro după anunţul privitor la Brexit. 

Miercuri, moneda britanică s-a depreciat cu aproape 0,4% faţă de euro, ajungând la cel mai scăzut nivel din 2011. 

"Luăm şi alte măsuri, chiar ne gândim la reducerea producţiei", a anunţat, săptămâna trecută, Karl-Thomas Neumann, la Salonul Auto de la Paris. 

Tot la acest eveniment, directorul Nissan Europa pentru vânzări, Guillaume Cartier, a precizat că firma a majorat de la 1 octombrie preţurile maşinilor cu 1,5 - 2%. Acesta este "primul val" al majorării preţurilor, iar al doilea va veni pentru a recupera banii pierduţi în urma deprecierii semnificative a lirei ca urmare a deciziei de Brexit.

Luna trecută, producătorul auto american Ford a anunţat majorarea preţurilor cu 1,5%. Luna aceasta, producătorii auto niponi Honda şi Suzuki au crescut de asemenea preţurile. 

În iulie, Ford a estimat că Brexit-ul a costat deja compania 60 de milioane de dolari pe fondul din cauza deprecierii lirei sterline. Pentru acest an, Ford se aşteaptă la pierderi de 200 de milioane de dolari în Europa şi de 400 - 500 de milioane de dolari anul viitor. 

Prima companie care a reacţionat la deprecierea lirei a fost PSA Peugeot Citroen, care la începutul lunii august a majorat preţurile cu aproximativ 2%. 

Marea Britanie rămâne a doua mare piaţă auto din Uniunea Europeană, în urma Germaniei, dar înaintea Franţei, Italiei şi Spaniei.