Durerile articulare apar când se schimbă vremea. Un mare mister al corpului uman

Durerile articulare apar când se schimbă vremea. Un mare mister al corpului uman

Medicul Tarek Nazer a vorbit, în cadrul rubricii Sfat de sănătate cu Andreea Cigolea, despre apariţia durerilor articulare atunci când vremea se răceşte, dar şi despre câteva mituri.

Durerile articulare când se schimbă vremea. În acest caz, există și o explicație logică. În momentul în care scade temperatură, scade și presiune atmosferică. Articulațiile noastre încearcă să compenseze această scădere. Astfel creşte presiunea intraarticulară.

În momentul în care crește presiune intraarticulară, apasă pe tot ce înseamnă structuri anatomice care se află în articulația respectivă. Iar cele care suferă fie tendon, mușchi sau cartilaj deteriorat resimt un disconfort.

Ne puteți urmări și pe Google News

Factorii care provoacă durerile articulare la schimbarea vremii

Factorii care provoacă durerile articulare sunt:

presiunea barometrică scăzută

temperaturile scăzute umiditatea crescută/ precipitațiile

Disconfortul poate să fie unul mic sau mare. În funcție de problema pe care o avem. Dacă avem o problemă articulară, organismul nostru încearcă să ne de o atenționare. O alarmă că există o problemă pe care nu trebuie să o ignorăm. Nu trebuie să spunem gata. E din cauza vremii și atât şi să ne oprim aici.

Trebuie să investigăm de ce, fiindcă de cele mai multe ori, dacă apare durerea într-o singură articulație, înseamnă că e o problemă ortopedică. Dacă apar probleme la toate articulațiile, de cele mai multe ori, sunt probleme reumatice și atunci în cazul în care resimțim dureri la toate articulațiile, să apelăm la medic reumatolog.

Totodată, dacă vorbim de articulații vorbim și de coloană. Pot suferi și de dureri la nivelul coloanei lombare sau cervicale atunci când se schimbă vremea.

Cum faci față schimbărilor provocate de vreme

încălzește-te activitatea fizică este importantă odihnește-te consumă nutrienți benefici

Când se schimbă vremea, mergem la un specialist, practic să prevenim înainte. Asta înseamnă să facem mișcare, să facem sport sau să facem chiar și exerciții ușoare acasă pentru a câștiga mobilitate articulară.

La fel de importantă este alimentația. Fie pe calea naturală, din alimente sau chiar și din suplimente. Putem să apelăm la suplimente mai ales atunci când se schimbă vreme, dar şi înainte.

În cazul în care totuși avem o durere, trebuie să mergem la medicul specialist să investigăm care este cauză. Şi să o tratăm cât mai repede posibil. Dacă vorbim de artroză, se poate trata fie prin fizioterapie, kinetoterapie. Cu ajutorul acestor proceduri, întărim musculatura.

Pe lângă fizioterapie sau kinetoterapie se mai pot face şi infiltraţii. Există mai multe categorii care ne ajută. De exemplu, cu acid hialuronic, dacă articulația este rigidă. Şi cu plasmă, îmbogăţită cu tombocite, dacă suferim de artroză sau de alte probleme articulare.

Remedii pentru dureri articulare

exerciții de stretching alimente bogate în vitaminele A, D, E, K evitarea alimentelor, băuturilor cu potențial inflamator terapia cald-rece unguente pe bază de capsaicină

În cazul unei probleme reumatice avem nevoie de un tratament medicamentos. Deci, întotdeauna trebuie să aflăm cauză și să o tratăm. În momentul în care noi am tratat cauza, clar dispare și durerea.

În ceea ce priveşte vitamina D, clar aceasta ajută. Mai ales că nu mai există expunerea asta la soare, este bine să luăm măcar doză mică de vitamina D. În cazul în care avem un deficit, clar că trebuie să luăm doză de tratament.

Atunci când luăm o doză de tratament trebuie să fie indicată de către medic. Însă o doză de profilaxie, mai ales în vreme în care nu mai suntem expuși la soare, putem lua.

Durerile de oase, cum să le ameliorezi

îmbrăcăminte corespunzătoare temperatură optimă în casă, maşină aplicaţii calde pe articulaţiile dureroase mişcarea este vitală pentru articulaţii îmbunătăţirea stării de spirit hidratare corespunzătoare evitarea fumatului evitaţi consumul de cafea, alcool, energizante

Revenind la alimentaţie, în cazul în care avem un deficit mai mare nu putem să-l compensăm prin nutriție și putem apela la suplimente.

Este foarte important să înțelegem că articulațiile noastre au o rază de mișcare foarte mare. Însă noi dacă ne limităm doar la activități zilnice ușoare. Noi nu folosim articulația noastră la capacitate maximă și asta înseamnă că în timp tot ce înseamnă musculatură. Tendoanele devin mai rigide.

În momentul în care noi ne apucăm să alergăm sau să facem ceva. Articulația respectivă nu are mobilitatea suficientă şi astfel pot apărea probleme articulare. De aceea este bine să ne antrenăm articulațiile prin exerciții ușoare.

O altă posibilă cauză a apariției durerii articulare odată cu răcirea vremii este contractarea vaselor de sânge. Care duce mai departe la contractarea mușchilor și articulațiilor, factor favorizant al intensificării durerii.