Firma lui Umbrărescu, pregătită să sape tunelurile pentru a termina Autostrada Vestului

Firma lui Umbrărescu, pregătită să sape tunelurile pentru a termina Autostrada Vestului Dorinel Umbrărescu, cel mai prolific drumar român Sursa foto: ARhiva EVZ

Dorinel Umbrărescu, cunoscut ca cel mai serios constructor de drumuri din România, a scos primele utilaje care vor săpa tunelurile de pe bucata lipsă de pe Autostrada Vestului, de aproximativ 10 kilometri, până la Holdea.

Dorinel Umbrărescu are planuri mari

Cei de la Pro Infrastructura au surprins imagini de pe șantierele lui Dorinel Umbrărescu. Aceștia au declarat că sunt pe drum, din Germania, mai multe campioane speciale destinate preluării și transportului de material ce va fi scos din zona tunelurilor. Anul trecut, Umbrărescu a anunțat că urmează să scoată la înaintare aceste utilaje.

Dorinel Umbrărescu

Sursa foto: ARhiva EVZ

„Au fost aduse în șantier utilajele de săpat tunelurile, iar pe drum din Germania sunt câteva camioane speciale de scos materialul din tuneluri”, a notat Rocklee, autorul imaginilor postate vineri pe forumul PeUndeMerg.ro al Asociaței Pro Infrastructură (API).

Afacerile cu Dorinel Umbrărescu au crescut

În cinci ani, afacerile lui Umbrărescu au înregistrat profituri din ce în ce mai mari. Contractele cu statul i-au adus profituri de 1.300 de ori mai mari în ultimii ani. El deține cele mai multe loturi din Autostrada Moldovei.

Ne puteți urmări și pe Google News
utilaje

Sursa foto API

În România sunt 760 de kilometri de autostradă în execuție. Dintre aceștia, 440 sunt ale firmei UMB, deținută de Umbrărescu. 58% din tot ce se lucrează în țara noastră se află în responsabilitatea afaceristului, a declarat Ionuț Ciurea, șeful Pro Infrastructura. Cei mai mulți kilometri pe care Umbrărescu îi are în execuție se află pe Autostrada Moldovei, între Buzău și Pașcani.

A fost aproape de faliment, dar s-a reinventat

În 2009, el a fost aproape de faliment, însă a reușit să își salveze afacerile. Conturile sale au fost blocate de către ANAF, pentru neplata TVA-ului în valoare de 100 de milioane de lei. În 2013 a fost nevoit să concedieze 1.000 de angajați. A fost scăpat de Compania Națională de Administrare a Drumurilor Naționale (CNAIR). Compania de stat a încasat o parte din creditul contractat de la BCR și BRD Groupe Societe Generale.