Un grafician şi un programator au terminat o aplicaţie destinată noului tip de telefon mobil. Jocul pare desprins din filmele SF, când Pământul e invadat de extratereşti.
Doi tineri din Timişoara au pus la punct un joc, special creat pentru iPhone 4. Aplicaţia va fi disponibilă pe iTunes luna viitoare, atunci când se estimează că telefonul va ajunge şi în România. Construit de programatorul Fabian Miştoiu şi de graficianul Andrei Sopon, noul joc seamănă cu strămoşul bidimensional de pe vremea calculatoarelor XP, "Lemmings".
"Nişte extratereştri pleacă de pe planeta lor"
Jocul, care încă nu a primit un nume, are în prim-plan nişte zombies de dimensiuni milimetrice, cu cap rotund şi ochi mari verzi, în costume spaţiale inteligente. Ei au un plan secret de a ataca, cuceri şi distruge Pământul. Călătoresc în spaţiu, se teleportează, sunt capabili să construiască poduri şi drumuri sau explodează atunci când trebuie să-şi croiască drum printre şi prin roci dure.
Povestea jocului e povestită de Miştoiu şi Sopon: "Nişte extratereştri pleacă de pe planeta lor spre Pământ, iar în drum trec prin planetele mai multor civilizaţii. Pe prima dintre ele, atmosfera şi cristalele îi transformă în zombies". Odată transformate, creaturile pornesc în explorare. Ajung într-un templu cu idoli uriaşi de aur, sub forma unor reptile, şi se folosesc de tehnologia acestora, bazată pe cristale, ca să părăsească planeta.
Personajele sar cu paraşutele pe stânci, pe deasupra unor schelete gigant de animale preistorice şi, după ce construiesc nişte scări, dau de o navă spaţială. "Întreg jocul e un mix de tehnologie, misticism, cristale, extratereştri şi civilizaţie", explică cei doi game-designeri.
"Coborârea" pe Pământ
După cinci niveluri (asociate cu cele cinci planete pe care le străbat), micii invadatori aterizează pe Pământ, dar nu înainte de a se întâlni cu nişte fiinţe care au dinţi de rubin, prin care trebuie să "sape" pentru a trece mai departe, sau altele sub forma unor stânci plutitoatre, cu gheare şi ochi. Odată ajunşi pe Pământ, realizează care le sunt adevăratele dimensiuni: un câine îi mănâncă odată cu firele de iarbă pe care le rodea.
Patru luni de creaţie
Cei doi au început lucrul în urmă cu patru luni, timp în care schiţele au suferit o serie de modificări. "În permanenţă am avut idei noi şi am tot transformat relieful şi peisajul", explică graficianul.
Fabian Miştoiu a desenat prototipul zombie şi s-a ocupat de tot ceea ce înseamnă programare, de la încărcarea nivelurilor la mişcarea layerelor (straturi). Aşa se face că "omuleţii" merg, sapă tunele, orizontal, vertical şi în diagonală, construiesc poduri, zboară, plutesc şi pot să blocheze drumul şi să explodeze.
Mai au şi o funcţie secretă: teleportarea cu câţiva zeci de pixeli mai în faţă. Întreg traseul personajelor cuprinde 25 de planşe, de la planeta-mamă, spaţiul, staţia orbitală, o planetă-deşert, o alta gheţar, încă una ocupată de o junglă cu temple "aztece" şi apoi Terra. Deşi e conceput mai ales pentru varianta iPhone 4, care va fi lansată în România luna viitoare de Orange, jocul va funcţiona la fel de bine şi pe celelalte variante ale telefonului.
ÎNCERCĂRI. Zombies ajung şi pe o planetă cu temple "aztece"
EXPERIENŢĂ. Cu ajutorul cristalelor, zombies scapă de stâncile cu dinţi
"În permanenţă am avut idei noi şi am tot transformat relieful şi peisajul. La final, vom şti şi numele.“, ANDREI SOPON, grafician
PROFIT
Câştiguri din descărcarea aplicaţiei
Jocul va fi pus la dispoziţia iTunes, în baza unui contract de 100 de dolari anual, taxă solicitată pentru "găzduirea" apli caţiei pe site. După ce va fi urcat, cei doi tineri din Timişoara vor câştiga în funcţie de numărul de descărcări.
"Urmează să stabilim şi preţul jocului. În general, se cer ori 99 de cenţi ori 1,99 de dolari un download, iar noi vom opta pentru una dintre variante", a declarat Fabian Miştoiu, adăugând că partea lor va fi de 70% din preţul de download.
Sistemul e accesibil oricui şi funcţionează foarte bine în SUA şi în Europa. "În primele nouă luni de la lansarea iTunes au fost downloadate un miliard de aplicaţii", explică informaticianul.
Aplicaţia ar putea avea o continuare
Cei doi game-designeri s-au gândit că ar putea continua jocul şi au deja în minte firul celei de-a doua părţi.
"Dacă va fi o parte a doua, atunci zombies vor ajunge în căţel şi vor trebui să "sape" şi să urce până în creierul lui, unde să-i comande să se ducă la preşedintele Americii şi să-l lingă pe faţă, pentru ca, prin salivă, să treacă pe faţa şi apoi în mintea celui mai puternic om de pe planetă, de unde îşi vor putea continua planul diabolic", povestesc cei doi tineri.
De la Alcatel la proiecte individuale
Fabian Miştoiu are 24 de ani şi a absolvit de Calculatoare. A lucrat în timpul facultăţii ca programator la Alcatel, apoi s-a lansat în proiecte individuale. Pentru ideea cu jocul pentru iPhone, Fabian s-a aliat cu graficianul Andrei Sopon (25 de ani) absolvent de Arte Plastice.
Cunoscut în lumea artistică drept "Sopi", Sopon a absolvit Academia Popa’S, şcoala celebrului caricaturist de Guiness Book, Ştefan Popa Popa’S. Andrei Sopon s-a specializat în benzi desenate şi grafică şi are în palmares foarte multe premii în ţară şi în străinătate. La fel ca şi Fabian Miştoiu, preferă să lucreze la proiecte personale.