Localnicii spun că duminică, 4 ianuarie, ziua în care românii veniţi acasă de Sărbători s-au întors în număr mare spre graniţa vestică a României, blocajul de pe podul de la Şoimuş a provocat o coadă de kilometri întregi pe autostrada Deva – Sibiu.

Cozi pe pod au fost înregistrate şi ieri. Volumul mare de trafic combinat cu gropile apărute în ultimele săptămâni pe carosabilul podului au făcut ca situaţia să scape de sub control. DN 76 Deva – Oradea se află în reabilitare de aproape doi ani, iar de sectorul în care este cuprins şi podul se ocupă asocierea Selina – Doprostav. Reabilitarea podului efectiv este programată să înceapă abia în această primăvară. Între timp, constructorul desemnat trebuie să se ocupe de întreţinerea carosabilului. Gropile pe pod au început să apară foarte des mai ales de când porţiunea de autostradă Deva – Orăştie a fost deschisă traficului, acesta fiind preluat de DN 76, apoi de  DN 7. Drumarii au turnat plombe asfaltice pe pod şi-n această toamnă dar, degeaba. Fenomenul „craterelor” persistă. Unele au apărut chiar pe locurile în care au fost turnate „plombe” relativ recente.

Plombe „reci”

„Peste iarnă am lăsat în zonă o echipă care să monitorizeze şi să rezolve problemele de pe podul de la Şoimuş. Chiar acum avem în zonă o echipă care toarnă mixtură rece iar situaţia se va rezolva până la finele acestei zile”, ne declara luni, la amiază, Liviu Cosmei, director în cadrul societăţii Selina.

„Deşi nu era neapărat în sarcina noastră, ci în cea a reprezentanţilor locali ai Companiei de Drumuri Naţionale şi Autostrăzi, ne-am văzut nevoiţi să intervenim, să luăm legătura cu constructorul şi să-i atragem atenţia asupra situaţiei de la Şoimuş. Pe lângă faptul că se circulă greu pe pod, există şi un real pericol de accidente, pentru că şoferii sunt tentaţi să ocolească gropile şi intră pe contra-sens. Am primit asigurări că situaţia se va rezolva în scurt timp”, declară şeful Serviciului de Poliţie Rutieră din cadrul IPJ Hunedoara, comisarul-şef Dan Micu.

Proiectul de modernizare a DN 76 Deva – Brad – Oradea include şi reabilitarea podului amintit, operaţiune ce se doreşte a fi începută la 1 martie anul acesta. Apare însă o problemă: la momentul licitaţiei pentru desemnarea firmelor constructoare, nu exista giratoriul de la Şoimuş pe care se asigură accesul pe şi de pe autostradă (altă soluţie provizorie). Giratoriul este situat foarte aproape de capătul podului, iar închiderea traficului pe o bandă, pe pod, ar bloca autostrada. Constructorii vor propune autorităţilor judeţene ca, vreme de două luni traficul de pe autostradă care vine dinspre Sibiu – Simeria, să fie deviat prin Şoimuş, apoi „conectat” la DN 7 pe la Mintia, sau chiar pe la Ilia, la circa 20 de kilometri distanţă de actuala conexiune dintre A 1 şi drumul naţional ce duce spre dinspre Sibiu spre Arad.