Cutremur pe piața media. Digi24, în cădere liberă. Ce se întâmplă cu televiziunea din Panduri

Cutremur pe piața media. Digi24, în cădere liberă. Ce se întâmplă cu televiziunea din Panduri

În ultima vreme, postul de televiziune Digi24 se confruntă cu probleme din ce în ce mai mari. Jurnaliști valoroși precum Tudor Mușat, Adriana Nedelea sau Alina Matis au decis să renunțe la colaborarea cu televiziunea din Panduri. Ba mai mult, stațiile locale au fost închise, iar membrilor echipei editoriale a site-ului nu le-au fost prelungite contractele de muncă.

În acest context, conform unei analize publicate de Forbes, Digi24 are cea mai mică audiență în prime-time, dar are un public mult mai tânăr fața de televiziunile concurente.

Conform sursei citate, în perioada 1 ianuarie – 22 februarie 2019, canalul de știri Digi24 a avut o audiență națională în prime-time (orele 19:00 – 24:00) de 73.000 de telespectatori pe minut, în scădere cu 10.000 de persoane față de același interval de timp din 2018. Este cel mai mic rating de pe nișa știrilor TV, sub B1 TV (96.000) și Realitatea TV (122.000).

Profilul telespectatorilor Digi24 în funcție de vârstă arată că cea mai mare pondere este deținută de persoanele cu vârste de peste 65 de ani: 36,4%. Dar este cea mai redusă cifră procentuală de pe segmentul știrilor: România TV (57,4%), Antena 3 (49%), Realitatea TV (46,2%) și B1 TV (43,9%).

Grupa de vârstă 55 – 64 de ani deține o cotă de 22,1%, cea mai mică de pe nișa știrilor TV.

Circa 7,1% sunt telespectatori cu vârste în 25 și 34 de ani, cifră superioară televiziunilor România TV (2,1%), Antena 3 (0,9%), Realitatea TV (2,4%) și B1 TV (2,4%). Grupa 18 – 24 de ani are o pondere de 1,9%, cea mai mare de pe segmentul analizat, fiind depășită de TVR 1 (2,2%).

Telespectatorii cu studii superioare sunt prezenți în proporție de 40,9%, cea mai mare cifră procentuală de pe nișa știrilor. Persoanele cu studii medii dețin o cotă de 45,4%, cea mai redusă de pe segmentul analizat.

Bărbații sunt mai interesați de programele Digi24 decât publicul feminin 55,6%, respectiv 44,4%. Este televiziunea de știri cu cea mai mare pondere a bărbaților.