Dieselgate: Fiat-Chrysler, în colimatorul justiției americane

Dieselgate: Fiat-Chrysler, în colimatorul justiției americanesursă foto: Arhiva EvZ

Justiția americană a inculpat un responsabil Fiat-Chrysler pentru trucarea emisiilor diesel, în scopul de a părea mai „curat”

Este vorba de scandalul vehiculelor echipate cu programe software care truchează emisiile poluante, a anunțat justiția americană.

Emanuele Palma, în vârstă de 40 de ani, cetățean italian care locuiește în Michigan (centru), a fost pus sub acuzare pentru înșelarea consumatorilor, încălcarea reglementărilor privind protecția mediului și pentru fals în declarații, se arată într-un comunicat al ministerul Justiției, scrie AFP.

În Statele Unite, Emanuele Palma a condus o echipă de ingineri responsabili de dezvoltarea și calibrarea motorului diesel de 3 litri folosit pe unele dintre automobilele diesel ale grupului.

"Este foarte dificil să încerci să ocolești testele privind emisiile americane (poluante) și să-l înșeli pe americani", a declarat Steven d'Antuono, un agent special al FBI din biroul Detroit.

FBI se angajează să colaboreze cu partenerii săi americani și internaționali pentru a investiga aceste infracțiuni și capresupușii autori care au încălcat normele de mediu să fie trași la răspundere”, a adăugat el.

Contactat în Italia, un purtător de cuvânt al grupului Fiat-Chrysler a declarat: „Trebuie să aflăm detaliile cazului. Vom continua să colaborăm pe deplin cu autoritățile. Nu avem nimic de adăugat pentru moment”.

Conducerea grupului Fiat Chrysler a ajuns la un acord amiabil cu autoritățile americane, în luna ianuarie, care au acuzat producătorul auto că și-a echipat vehiculele cu softuri destinate să trucheze emisiile poluante.

Grupul auto a fost de acord să plătească o sumă de până la 515 milioane dolari diferitelor autorități de reglementare pentru soluționarea proceselor.

Autoritățile americane, inclusiv agenția pentru protecția mediului, EPA, au depus o plângere împotriva grupului în 2017, acuzându-l că a folosit un software care denaturează nivelul real al emisiilor poluante în timpul inspecțiilor și că nu a informat autoritățile în timpul procesului de omologare.

Potrivit EPA, această manevră a permis vehiculelor echipate cu acel software să elibereze în aer un nivel mai ridicat de oxid de azot (NOx), un gaz responsabil pentru multe afecțiuni respiratorii.

Ne puteți urmări și pe Google News