Dieselgate: Fiat-Chrysler, în colimatorul justiției americane

Dieselgate: Fiat-Chrysler, în colimatorul justiției americane sursă foto: Arhiva EvZ

Justiția americană a inculpat un responsabil Fiat-Chrysler pentru trucarea emisiilor diesel, în scopul de a părea mai „curat”

Este vorba de scandalul vehiculelor echipate cu programe software care truchează emisiile poluante, a anunțat justiția americană.

Emanuele Palma, în vârstă de 40 de ani, cetățean italian care locuiește în Michigan (centru), a fost pus sub acuzare pentru înșelarea consumatorilor, încălcarea reglementărilor privind protecția mediului și pentru fals în declarații, se arată într-un comunicat al ministerul Justiției, scrie AFP.

În Statele Unite, Emanuele Palma a condus o echipă de ingineri responsabili de dezvoltarea și calibrarea motorului diesel de 3 litri folosit pe unele dintre automobilele diesel ale grupului.

Ne puteți urmări și pe Google News

"Este foarte dificil să încerci să ocolești testele privind emisiile americane (poluante) și să-l înșeli pe americani", a declarat Steven d'Antuono, un agent special al FBI din biroul Detroit.

FBI se angajează să colaboreze cu partenerii săi americani și internaționali pentru a investiga aceste infracțiuni și capresupușii autori care au încălcat normele de mediu să fie trași la răspundere”, a adăugat el.

Contactat în Italia, un purtător de cuvânt al grupului Fiat-Chrysler a declarat: „Trebuie să aflăm detaliile cazului. Vom continua să colaborăm pe deplin cu autoritățile. Nu avem nimic de adăugat pentru moment”.

Conducerea grupului Fiat Chrysler a ajuns la un acord amiabil cu autoritățile americane, în luna ianuarie, care au acuzat producătorul auto că și-a echipat vehiculele cu softuri destinate să trucheze emisiile poluante.

Grupul auto a fost de acord să plătească o sumă de până la 515 milioane dolari diferitelor autorități de reglementare pentru soluționarea proceselor.

Autoritățile americane, inclusiv agenția pentru protecția mediului, EPA, au depus o plângere împotriva grupului în 2017, acuzându-l că a folosit un software care denaturează nivelul real al emisiilor poluante în timpul inspecțiilor și că nu a informat autoritățile în timpul procesului de omologare.

Potrivit EPA, această manevră a permis vehiculelor echipate cu acel software să elibereze în aer un nivel mai ridicat de oxid de azot (NOx), un gaz responsabil pentru multe afecțiuni respiratorii.