Lungmetrajul "Les Adieux á la Reine", de Benoït Jacquot, cu Diane Kruger (în rolul lui Marie- Antoinette), Léa Seydoux, Virginie Ledoyen, şi Xavier Beauvois, a deschis ediţia de anul acesta a Berlinalei şi concurează pentru Ursul de aur.
Pentru EVZ, actriţa din rolul principal a explicat cum de s-a detaşat de glamour.
EVZ: Marie-Antoinette trăieşte într-un "balon de săpun" al unei vieţi extrem de uşoare şi plăcute. Tu ai simţit că trăieşti într-un "balon" de glamour?
Diane Kruger:
Eu, personal, nu. Am văzut că asta li se întâmplă unor actori sau unor oameni privilegiaţi. Dar cred că în ziua de azi depinde de personalitatea ta, de soarta pe care ţi-o doreşti, de dorinţa de a fi izolat sau nu.
Ce-i face pe oameni susceptibili la asta? Cum de ai fost imună?
Sinceră să fiu, nu mi-am pus aceste întrebări referitor la lungmetraj. Nu m-am gândit: "Vai, biata Marie-Antoinette, ce izolată e! E doar o puştoaică răsfăţată. Sau poate că nu e aşa?".
Pentru că Benoït (Jacquot, regizorul filmului – n.r.) încerca să redea o perspectivă intimă, profundă asupra a ceea ce s-ar fi putut întâmpla în acele patru zile, dincolo de uşile închise. Cred că deja modul în care o percepem pe Marie- Antoinette e bătut în cuie.
Acesta e pericolul când interpretezi o personalitate istorică, toată lumea are o părere despre ea. Am judecat-o deja, dacă ne convine sau nu. Poţi vedea din filmele despre ea: vezi cel al Sofiei Coppola, că era fascinantă şi că a avut parte de un tratament incorect, dar, pentru acest film, în opinia mea, e irelevant ce gândeam eu despre ea.
Voiam să construiesc o legătură cu Marie-Antoinette ca de la femeie la femeie. Cum e să fii trădată de acea persoană pe care o credeai unicul tău prieten sincer?
Să ai presentimentul că ceva se apropie de sfârşit, să realizezi că vine sfârşitul lumii, că trebuie să îţi asumi responsabilitatea pentru acţiunile tale şi că… poate ar fi trebuit să reflectezi mai mult asupra lor. (Râde).

ACTRIȚE. Diane Kruger (dreapta) și Virginie Ledoyen în „Les Adieux á la Reine”
Crezi că această poveste din trecut spune ceva despre situaţia din ziua de azi?
Cred că toate revoluţiile pornesc la fel. De la aceleaşi probleme. Oameni care au putere abuzează de ea şi se încuie în turnuri de fildeş, ca să uite de lucrurile prin care trec oamenii reali de lângă ei, şi pierd orice simţ al realităţii.
Revoluţia franceză a început aşa. Şi cred că ce se întâmplă astăzi a început la fel. Există o rezonanţă. Cred că e foarte trist că în ziua de azi oamenii se lovesc de aceleaşi probleme şi nu par să fi învăţat prea mult din istorie.
"Cred că e foarte trist că în ziua de azi oamenii se lovesc de aceleaşi probleme şi nu par să fi învăţat prea mult din istorie.“
DIANE KRUGER, actriţă

PROVOCĂRI
S-a chinuit cu limba franceză
Actriţa germană Diane Kruger a debutat ca fotomodel. Primul ei rol important într-un film a fost cel al Elenei din "Troia", cea mai frumoasă femeie din lume. A mai jucat în "Ticăloşi fără glorie", al lui Quentin Tarantino, şi în "Comoara naţională".
"Voiam ca ea să fie mai complexă decât un simbol a ceea ce cred oamenii că Marie-Antoinette a fost sau este. Cred că scenariul a fost minunat scris. În sensul că în prima scenă când o vezi pare extrem de îndepărtată, fără nicio grijă pe lumea asta în afară de cea pentru rochii, dar totodată o vezi foarte vulnerabilă şi reală. Apoi o vezi devenind regină la finalul acelei zile. Şi e foarte extremă, cred că în versiunea lui Benoït e de-a dreptul «borderline», adică… puţin nebună cu acte… La acest film, m-am chinuit cu personajul, dar şi cu limba franceză. A fost o sarcină considerabilă pentru mine. Vorbesc franceza, dar nu am învăţat-o la şcoală. Iar acum vorbeam franceză din secolul XVIII. Nu o pot compara decât cu engleza lui Shakespeare. Habar nu aveam ce făceam. Mi-a luat uneori două săptămâni să învăţ o scenă. Şi apoi trebuie s-o uiţi ca s-o joci. Asta a fost o provocare imensă!", a explicat Kruger provocările rolului.
<iframe width="633" height="352" src="http://www.youtube.com/embed/UosLM05Togw" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>