Ce contracte pe bani publici a derulat locotenentul lui Mănescu și Poteraș în sectorul 6
- Antoaneta Etves
- 9 iunie 2017, 11:05
Vasile Constantin, patronul firmei Tettas a fost reținut și apoi plasat sub control judiciar, pe numele său fiind pus și sechestru de 3,7 milioane de euro. Presupusele fapte de evaziune ar fi fost comise în domeniul construcțiilor. În Capitală, societatea a derulat contracte cu Primăria Sectorului 6 privind montarea de parcări de timp smart parking, atât pe vremea edilului Cristian Poteraș, cât și pe vremea fostului primar Rareș Mănescu.
Din 2009 până acum, Primăria Sectorului 6 a construit 70 de parcări inteligente pe verticală, iar fiecare dintre ele a costat aproximativ 200.000 de euro.
Fostul edil, Rareș Mănescu, a aciziționat parcări "inteligente" de 3,3 milioane de euro, ele fiind construite și întreținute de o singură firmă adusă de fostul primar, pedelistul Cristian Poteraș.
Parcările smart ocupă la sol locul a doar două maşini, iar autoturismele sunt protejate de hoţi şi de intempe În fiecare parcare inteligentă încap 12 maşini, iar şoferii plătesc o chirie lunară de 115 lei.
În total, primăria administrează 672 de locuri de parcare „inteligente", ocupate în totalitate. La prima vedere, investiţia are numai avantaje. De altă părere au fost însă inspectorii Curţii de Conturi care au analizat încasările primăriei.
„Nu a fost respectat principiul eficienţei prin încasarea în anul 2014 a unor venituri mai mici cu 234.000 de lei decât cheltuielile de întreţinere a locurilor de parcare din modulele tip Smart Parking”, se arată în raportul Curții de Conturi.
Mai precis, Primăria Sectorului 6 încasează anual aproape 930.000 de lei din chirii, numai că întreţinerea parcărilor smart costă un milion de lei. Aşa că nici nu se mai pune şi problema recuperării investiţiei.
În ciuda criticilor Curţii de Conturi, actuala conducere a primăriei vrea să amenjeze încă 100 de locuri de parcare inteligente în următorii patru ani, deşi mai are trei luni de mandat. Investiţia s-ar ridica la 32 de milioane de euro.
Locul de parcare în aer liber costă 60 de lei anual, adică de 23 de ori mai puţin comparativ cu cel din modulele inteligente.
Şoferii au păreri împărţiţe în privinţa raportului calitate-preţ.
„E ok. Mă rog, în zona asta nu prea ai de ales că nu e niciun loc de parcare disponibil. E cam singura variantă. Principalul avantaj e că găseşti loc când ai nevoie”, a declarat un șofer.
„Maşina iese mizerabilă pentru că curge mizeria de la celelalte maşini. Dacă este zăpadă şi viscol intră şi zăpada. Ca să dea zăpada i-am sunat. S-au mai blocat, i-am sunat. Şi aşa mai departe”, a adăugat alt șofer.