„Aşa cum au fost aprobate ieri, de Senat, modificările la Codul Silvic nu dau dovadă de viziune ci, dimpotrivă, reprezintă un pas în spate în legislaţia din domeniu. În primul rând, prin scoaterea perdelelor forestiere de protecţie, a păşunilor şi jnepenişurilor din fondul forestier naţional, suprafaţa fondului forestier va scădea substanţial. Apoi, apare riscul inundaţiilor şi al alunecărilor de teren. PSD demonstrează că nu a învăţat absolut nimic din efectele inundaţiilor din ultimii ani”, a spus deputatul PNL, membru al Comisiei pentru mediu şi echilibru ecologic.

Mugur Cozmanciuc a amintit că în luna martie a transmis actualului Guvern un program în 10 puncte, necesar a fi urmate pentru dezvoltarea durabilă a sectorului forestier.

"Reiterez aici necesitatea aplicării Strategiei Forestiere Naţionale 2014-2020, şi, mai exact, din cauza gradului scăzut de împăduriri, necesitatea de a împăduri cel puţin 10.000 de hectare pe an. Atrag atenţia asupra importanţei realizării unui cadastru forestier, în contextul în care baza cartografică actuală, dacă există, are o vechime de 30 de ani. În lipsa sa, nici măcar nu putem spune în ce măsură este respectat regimul silvic. Ţara noastră are nevoie de un Cod Silvic modern, care să aibă drept obiectiv diminuarea tăierilor ilegale şi a abuzurilor în activitatea de exploatare a pădurilor şi nu modificări legislative care să faciliteze defrişarea pădurilor", a mai spus Cozmanciuc.

"În calitatea mea de vicelider al grupului PNL de la Camera Deputaţilor fac un apel la colegii parlamentari de a respinge modificările PSD la Codul Silvic. Regret că această iniţiativă, deosebit de importantă a fost dezbătută şi adoptată în procedură de urgenţă şi sper că deputaţii vor înţelege că modificările asupra Codului Silvic trebuie realizate cu responsabilitate şi că asupra lor nu trebuie să planeze nicio suspiciune. Pădurea nu are culoare politică şi este necesar să înţelegem că avem nevoie de o strategie care să nu ţină cont de interesele financiare ale unor grupuri", a mai spus liderul PNL.