Decizie în premieră la Înalta Curte. Dreptate pentru un copil

Decizie în premieră la Înalta Curte. Dreptate pentru un copil

O decizie în premieră a fost luată la Înalta Curte de Casație și Justiție. Judecătorii au dat dreptate unui copil discriminat, căruia i s-a interzis accesul în școală pe motiv că are sindrom Dawn.

Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării a constatat existența faptei de discriminare directă, dar si sub forma dispoziției de discriminare si încălcarea implicită a dreptului la demnitate si educație al lui Andrei.

De asemenea, școala a fost plasată sub monitorizarea CNCD timp de o lună după această decizie, pentru analiza măsurilor întreprinse pentru incluziune.

 

Ne puteți urmări și pe Google News

În premieră, CEDCD a obținut o decizie de sancționare nu numai a cadrelor didactice, dar si a părinților celorlalți elevi din clasa lui Andrei, care s-au coalizat pentru excluderea lui din scoală.

 

„O victorie importantă pentru drepturile copiilor cu dizabilități în lupta cu un sistem abuziv si discreționar, dar nu numai atât. Pentru prima dată, demersurile noastre s-au îndreptat si împotriva parinților instigatori, care în mod constant fac front comun cu reprezentanții scolilor. Din această perspectivă, cazul lui Andrei a fost un caz strategic în care ne-am implicat, inclusiv in calitate de membrii ai Coaliției Antidiscriminare din România. Ca si în cazul elevului din Argeș, consideram că toți actorii implicați în acte de discriminare trebuie să înțeleagă să răspundă pentru faptele lor, indiferent dacă sunt părinți sau cadre didactice. Incluziunea presupune un efort comun de depăsire a stereotipurilor si prejudecăților pentru un viitor mai bun al tuturor copiilor”, declară Madalina Turza, presedinte CEDCD.

 

Despre acest caz, CNCD a precizat:

„Modul în care s-a procedat și lipsa de disponibilitate în vederea găsirii soluțiilor adecvate fiecărei situații în parte precum și gestionarea situației tensionate au fost de natură a aduce atingere interesului superior al copilului. Și nu în ultimul rând, părintele copilului, în speță mama, ar fi trebuit să găsească din partea școlii suportul necesar pentru a îi putea oferi copilului cel mai bun mediu de învățare raportat la problemele sale de sănătate”.