De ce tratează Poliția Rutieră atât de ușor criminalii șoselelor? | EDITORIALUL EVZ

De ce tratează Poliția Rutieră atât de ușor criminalii șoselelor? | EDITORIALUL EVZ

România ocupă un loc doi sinistru în topul țărilor europene cu cei mai mulți morți în accidente rutiere.

 Vorbim de mii de morți în ultimii cinci ani. Numai în Letonia se moare mai mult pe șosele, decât în România, în toată Europa.

Desigur, starea infrastructurii rutiere joacă un rol important. România are valori de trafic care necesitau de ani de zile autostrăzi între marile orașe. Corupția, în principal, a împiedicat construirea unei rețele rutiere cât de cât decente care ar fi redus din riscurile la care se expune orice șofer care circulă pe drumurile românești. Evul Mediu în care ne aflăm din perspectiva infrastructurii este însă doar o cauză pentru care mor atât de mulți români pe șosele. Doar infrastructura înapoiată în sine nu ne aducea la această statistică sinistră, dacă România ar fi fost o țară în care regula este respectarea Codului Rutier, nu încălcarea lui.

Adevărul este că aproape nimeni nu respectă legea rutieră pe șoselele din România și această stare de fapt trebuie asumată de Poliția Rutieră. Aceasta este instituția responsabilă cu aplicarea Codului Rutier și ea trebuie să răspundă în primul rând în fața publicului pentru faptul că România este pe locul doi în Europa în privința morților în accidente rutiere. Lipsa unor strategii inteligente, care să meargă mult dincolo de pânditul șoferilor la intrarea și ieșirea din localități, produce șoferilor impresia că oricine încalcă legea scapă relativ ușor, dacă nu scapă chiar nepedepsit. Așa s-a ajuns ca pe drumurile României să fie mai multe cruci decât borne kilometrice. Ultimul exemplu oferit de reporterii EVZ este grăitor. Un caz despre care toți cititorii au spus că a fost o acțiune intenționată a fost tratat de Poliția Rutieră ca o tamponare banală și sancționat cu 210 lei. Este vorba despre șmecherul de la Romatsa care a scos un Logan de pe șosea cu un bolid de lux Volkswagen Touareg. EVZ a prezentat înregistrarea video a incidentului, realizată de un alt șofer care avea cameră video montată pe mașină. În înregistrare se vede manevra bruscă, intenționată, a șoferului din Touareg și modul în care este aruncat Loganul, peste trotuar, pe spațiul verde al unui bulevard important din București. Pe trotuar, o femeie scapă ca prin minune de la moarte, Loganul trecând la milimetru pe lângă ea.

Ne puteți urmări și pe Google News

 În orice țară civilizată din lume, mai ales în țările cu număr mult mai mic al morților din accidente rutiere, șoferul care a provocat un asemenea incident era considerat pericol public, reținut și acuzat de comiterea unor infracțiuni cu ani grei de pușcărie. La noi a scăpat cu o amărâtă de amendă. Poliția Rutieră nu a făcut nicio investigație pentru a afla cum a fost posibil, totuși, ca Loganul să fie aruncat atât de mult în decor. Șoferii s-au înțeles și cu asta s-au spălat pe mâini cei de la Rutieră. Astfel încât, după numai câteva zile, șoferul criminal din Touareg, a fost prins gonind cu 120 de kilometri pe oră, pe raza orașului Otopeni, cu o motocicletă.

Este evident că acest individ reprezintă un pericol public pe șoselele din România. O bombă ce așteaptă să explodeze în cine știe ce accident oribil care va face obiectul unor știri înfiorătoare, așa cum se întâmplă atât de des în România.

Cazul dementului de la Romatsa, care a luat doar o amendă de 210 lei după ce a pus în pericol viața mai multor persoane, ar trebui să dea de gândit și celor care pot schimba legea. Țările civilizate tratează cu cătușe șoferii care conduc periculos, chiar dacă nu au ucis pe nimeni, accentul fiind pus pe identificarea și sancționarea dură a celor pe care noi îi numim „șmecheri” ai șoselelor.

Opiniile exprimate în paginile ziarului aparțin autorilor.

   

Blog: ”Libertatea cuvântului ne aparţine nouă şi nimic nu poate să o îngrădească, dacă noi nu vrem asta”

Facebook: pagina publică

Humanitas: pagina de autor

Video: pagina de Youtube

Google+: pagina personală

   

Citiţi mai multe:

 

Participă, alături de cititorii din comunitatea evz.ro, la dezbatere.

Primul SITE DE ȘTIRI din România în care TU esti PARTENER egal cu JURNALIȘTII

Jurnaliştii şi cititorii, parteneri egali

Vezi mai jos opiniile cititorilor despre acest editorial și comentariile pe tema propusă dezbaterii și SPUNE ȘI TU ce părere ai!