DACIA pune pe piață, în câteva zile, mașini Logan și Sandero cu cutie automată: fără schimbător de viteze sau ambreiaj!

DACIA pune pe piață, în câteva zile, mașini Logan și Sandero cu cutie automată: fără schimbător de viteze sau ambreiaj!

Din iunie, Dacia va începe să comercializeze modele Logan MCV și Sandero cu cutie de viteze robotizată Easy – R, care va permite posesorilor să conducp mașina atât în modul automat, așadar cu schimbarea automată a vitezelor și în modul manual, folosind ambreiajul și schimbătorul de viteze. Noua transmisie este disponibilă la un preț cu 500 de euro mai mare decât cel al versiunii manuale, a comunicat compania.

Cutia de viteze este disponibilă în versiuni specifice, cu 5 trepte pe motorizarea TCe 90 CP şi, respectiv, cu 6 trepte, pe motorizarea 1.5 dCI 90 CP, ambele asociate cu sistemul Stop & Start.

Astfel, echipamente precum sistemul de climatizare cu reglare automată, planșa de bord specifică sau comanda geamurilor electrice integrată în portiere devin disponibile pentru trei  din cele mai solicitate modele Dacia. Între dotări trebuie menționate și proiectoarele dublu optice, jantele din aliaj de 15 inch, de culoare „Dark Metal” sau semnalizatoarele integrate în oglinzile retrovizoare exterioare.

Versiunile Prestige sunt disponibile cu o gamă completă de motorizări, atât pe benzină, cât şi diesel. Amatorii propulsoarelor pe benzină pot astfel alege între motorul 1.2 16V, de 73 CP, apreciat pentru consumul redus şi blocul TCe de 90 CP. Oferta diesel este alcătuită din motorul 1.5 dCI, în cele două variante de putere, de 75 CP şi 90 CP. Preţurile variază între 9 500 Euro (TVA inclus) pentru modelul Logan Prestige echipat cu motorul 1.2 16V de 73 CP și 13 600 Euro (TVA inclus) pentru modelul Sandero Prestige, echipat cu motorul TCe 90 CP şi cutie Easy-R.

Ne puteți urmări și pe Google News

Cum funcționează noua cutie de viteze

În modul Drive, schimbarea treptelor de viteză este realizată de calculator, pe baza informațiilor referitoare la condițiile de rulare, cum ar fi turația motorului, viteza de deplasare, stilul de condus al șoferului, etc. În modul Manual / Impulsional, şoferul decide singur momentul schimbării treptelor de viteză.

În cazul în care este necesară o accelerare energică, cutia trece automat într-o treaptă inferioară și furnizează astfel cât mai rapid performanța maximă disponibilă (kick down). Ea poate retrograda cu până la două trepte de viteză pentru a beneficia astfel de toată puterea motorului, ceea ce este extrem de util în situații precum accelerarea la intrarea pe autostradă de pe un drum secundar.