Dacia a înregistrat creșteri mari în Franța și Spania la începutul anului 2023. Marca românească s-a clasat peste Fiat sau Opel

Dacia a înregistrat creșteri mari în Franța și Spania la începutul anului 2023. Marca românească s-a clasat peste Fiat sau OpelSursa: dacia

Înmatriculările Dacia au crescut simțitor în luna ianuarie în principalele piețe de desfacere din Europa. Uzina a accelerat producția în ultimul trimestru din anul 2022. Autoturismele Dacia chiar au întrecut alte mărci importante.

Dacia a ocupat locul al treilea în ceea ce privește înmatriculările din Franța, cea mai mare piață de desfacere pentru marca românească. Dacia a fost întrecută de Peugeot și Renault. Marca autohtonă a urcat cu 54% în preferințele francezilor, cea mai mare creștere dintre mărcile de volum. În același timp, Peugeot a scăzut cu 14% și Renault a crescut cu 9% în ianuarie. Dacia Sandero a fost şi cea mai bine vândută maşină din Hexagon în ianuarie. Înmatriculările au crescut cu aproximativ 86%, depășind chiar Peu­geot 208 şi Renault Clio.

Dacia a înregistrat un avans și pe piața din Italia, 22%. Modelul Sandero a urcat două poziții și s-a clasat pe locul al treilea în clasament după Fiat Panda și Jeep Renegade. Cea mai mare creștere înregistrată de Dacia a fost în Spania. Marca românească a urcat cu 154% în preferințele spaniolilor față de aceeași perioadă a anului trecut. Dacia Sandero este unul dintre cele mai bine vândute modele, cu o creștere de 80%. Este important de precizat că acest model este pentru a patra oară în ultimele şapte luni pe primul loc în ceea ce privește achizițiile din Spania.

Cum arată clasamentul european

Dacia a încheiat anul 2022 pe locul al şaptelea la nivel european în ceea ce privește mașinile înmatriculate. Au fost înregistrate peste 48.000 de înmatriculări doar în luna decembrie. Acest lucru înseamnă că marca autohtonă s-a clasat înaintea unor nume importante din industrie precum Skoda şi Peugeot. În ceea ce privește clasamentul anului, Dacia s-a aflat pe locul 12 cu 475.511 maşini noi înmatriculate la nivelul Uniunii Europene, plus Marea Brita­nie şi EFTA.

Mai mult decât atât, marca românească a depășit vânzările pe care le-au înregistrat mărci precum Opel, Fiat, Citroen. Avansul înregistrat de Dacia la nivel european, în anul 2022, a fost de 16%, cel mai mare din toată Europa. Pe locul al doilea în clasament se află KIA, cu o urcare de 7,9%. Podiumul este completat de Toyota, cu un avans de 7,6% în 2022, notează Ziarul Financiar.

Ne puteți urmări și pe Google News