Curent întrerupt? Furnizorul te despăgubește. Ce trebuie să faci

Curent întrerupt? Furnizorul te despăgubește. Ce trebuie să faci

După ce în mai multe orașe din țară curentul s-a întrerupt chiar și câteva ore, furnizorii de energie electrică din România s-au trezit în fața unei avalanșe de plângeri. Și chiar trebuie să plătească compensații.

Vicepreședintele Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE), Zoltan Nagy-Bage, a explicat care sunt drepturile consumatorilor de energie electrică în astfel de cazuri.

„Scrie pe factură că este o compensație. Apare o suma cu minus în factură și explicații pentru ce anume, pentru că sunt mai mulți indicatori standard.

E posibil să nu fie chiar în factură următoare, dar în 3-6 luni să apară aceste compensații.

Există un termen în standard în care trebuie preluat fiecare apel de către un operator uman, nu doar de robot. Maximum 30 de secunde de la inițierea apelului până la preluare acestuia, fără intervenția unui operator uman, 180 de secunde pentru preluarea apelului de către un operator uman și 20 de minute de la preluarea apelului pentru începerea convorbirii”, a explicat oficialul ANRE.

Atenție la următoarele facturi

Prin urmare, dacă te-ai confruntat în ultima perioadă cu pene de curent, nu ar trebui să faci nimic pentru a-ți primi drepturile compensatorii.

Trebuie doar să fii atent la următoarele facturi și să observi dacă furnizorul tău de energie electrică respectă reglementările legale și îți acordă compensațiile, pentru perturbările care au apărut în procesul de furnizare a energiei electrice către ține.

Potrivit Ordinului președintelui Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 83/2021 pentru aprobarea Standardului de performanță pentru activitatea de furnizare a energiei electrice/gazelor naturale, ANRE introduce sistemul de clasificare a furnizorilor de energie electrică și gaze naturale în funcție de gradul de respectare a indicatorilor de calitate și impune plata automată a compensațiilor către toți clienții afectați, scrie bzc.ro.

Conform noilor reglementări, timpul de preluare a unui apel telefonic efectuat prin serviciul de telefonie (Call Center) este unul dintre criteriile de clasificare, la fel și timpul de răspuns la o sesizare referitoare la întreruperea/limitarea furnizării la locul de consum, după caz, dispusă nejustificat de către furnizor.