Cum vor arăta marile orașe după pandemie?

Pandemia de coronavirus a schimbat obiceiurile și a trasat o nouă tendință în rândul populației. Munca la domiciliu i-a determinat pe mulți să părăsească marile orașe, apartamentele scumpe și să se retragă în afara metropolelor. Mulți au preferat casele de vacanță din zonele mai puțin aglomerate.

În acest context, specialiștii pun întrebarea dacă oamenii mai doresc să revină la vechiul stil de viață, dinainte. Până în prezent nu există o estimare exactă a numărului celor care au părăsit marile orașe și s-au retras din cauza pandemiei.

Există, însă, studii care oferă unele indicii. Conform unui astfel de document, de la începutul lunii februarie, aproape 700.000 de persoane au părăsit Londra în ultimul an. Studiul, realizat de New York Times pune această migrație a londonezilor pe seama Brexit.

Altă cercetare, a companiei de consultanță și inginerie Arup, arată că 41% dintre londonezi s-au părăsit orașul din cauza pandemiei. Prin comparație, procentul celor care au părăsit Madridul, Milano și Berlin este de 10%. Un procent de 20% dintre parizieni au plecat din Paris, pe perioada restricțiilor impuse de autorități.

Marile orașe după pandemie

Categoriile predispuse la părăsirea orașelor sunt cele care își desfășoară activitatea în domeniul tehnologiei. Datele imobiliare au arătat că muncitorii din domeniul tehnologiei au părăsit în masă Dublinul anul trecut.

În aceste condiții, experții în proiecte urbane, caută soluții pentru a-i atrage înapoi pe cei care pleacă. Aceștia au în vedere locuințe accesibile, acces la spațiu verde, transport în condiții de siguranță. De altfel, aceste probleme existau și înainte, dar pandemia le-a accelerat nevoia de găsire de soluții.

Primele soluții încep să apară

La Milano 35 de kilometri de străzi destinate autovehiculelor au fost transformați în zone pietonale și pentru bicicliști. Măsura urmărește să ducă la îmbunătățirea calității aerului. Măsuri similare au adoptat și alte orașe importante ale Europei, precum Londra, Paris și Barcelona.

În mod normal, aceste schimbări se realizau în mai mulți ani. În prezent, pe fondul pandemiei, s-a ajuns ca ele să fie adoptate peste noapte, susțin specialiștii Arup. Potrivit companiei de consultanță, pandemia poate fi un impuls pentru a se construi mai bine.

Primarul Parisului, Anne Hidalgo, susținea implementarea ideii „15-minute city” în oraș. Aceasta se bazează pe reducerea dependenței cetățenilor de autoturisme. După ce infrastructura pentru biciclete a fost extinsă, numărul celor care au început să le folosească a crescut cu 54%.