Cum se împart pe VÂRSTĂ antreprenorii români

Cum se împart pe VÂRSTĂ antreprenorii români

Ca să ţii o afacere pe picioare îţi trebuie putere fizică şi psihică. Experienţa de viaţă are şi ea un rol important, iar asta se vede statistic. Cifrele arată că aproape 60% dintre acţionarii sau asociaţii firmelor din România au vârste cuprinse între 30 şi 49 de ani. Un procent bun acoperă şi tinerii curajoşi, de până în 29 de ani.

Astfel, potrivit datelor Oficiului Național al Registrului Comerțului (ONRC) valabile pentru luna ianuarie a acestui an, cei mai mulți acționari sau asociați ai firmelor din România aveau vârste cuprinse între 40 și 49 de ani, reprezentând 29,78% din total, transmite Agerpres.

O pondere importantă, de 27,47%, o reprezintă cei cu vârsta cuprinsă între 30-39 de ani, iar cei de 50-59 de ani dețineau o pondere de 17,83%. 

De asemenea, peste 174.000 de acționari aveau vârsta de peste 60 de ani (14,72% din total), iar mai mult de 121.000 aveau până în 29 de ani (10,2%).

Numărul persoanelor juridice active în România era de 776.879, iar numărul de acționari/asociați persoane fizice de peste 1,18 milioane, în ianuarie. 

Distribuția pe sexe arată că cele mai multe persoane fizice erau bărbați - 63,48% din total, iar restul, femei (36,52%). Din numărul total de firme înregistrate în Registrul Comerțului, au fost excluse firmele cu suspendare temporară a activității, sucursalele fără personalitate juridică, firmele radiate, firmele aflate în dizolvare, lichidare, reorganizare judiciară, faliment, insolvență etc.

Datele ONRC arată că numărul comercianților înmatriculați în ianuarie a scăzut cu 2,51% față de aceeași lună a anului precedent, la 8.288.