Cum să conduci noaptea fără probleme. De ce viteza de circulație trebuie să fie egală cu a mașinii care circulă din sens opus

Cum să conduci noaptea fără probleme. De ce viteza de circulație trebuie să fie egală cu a mașinii care circulă din sens opus

Pentru mulți șoferi, condusul pe timp de noapte este un adevărat chin din cauza lipsei vizibilității și a unor repere din relief, după care să se te poți ghida, atunci când iei o decizie. Din acest motiv, un mare specialist în condusul preventiv explică de ce este bine să adaptăm viteza la autoturismul care circulă din sens invers.

Specialiștii în condusul preventiv susțin că, pe timp de noapte, cel mai bine este să circuli cu o viteză care să îți permită să iei cele mai bune decizii, într-un timp optim.

De exemplu, atunci când din sens invers circulă un alt autoturism, este foarte bine de știut că viteza de circulație a mașinii pe care o conduceți trebuie să fie sensibil egală cu a acestuia.

”Când mergi noaptea pe un drum întunecat, fără vizibilitate, şi îţi vine o maşină din faţă, viteza ta trebuie să fie aproximativ egală cu cea a celui care îţi vine din faţă. Dacă cel din faţă merge foarte încet, şi tu trebuie să mergi mai încet. De ce? Pentru că în momentul în care se intersectează cele două maşini, ai vizibilitate zero. Nu mai vezi nimic din cauza farurilor celui care vine din faţă. Şi în momentul ăla, dacă aveţi o viteză aproximativ egală, ultimii metri i-ai văzut când încă nu te-ai intersectat cu celălalt”, a explicat Titi Aur, fost campion de raliu și expert în conducerea preventivă.

Ce trebuie să facem pe timp de noapte

Titi Aur a mai dat un exemplu care se referă la un autoturism care este oprit, pe marginea drumului, dar șoferul a lăsat farurile pornite.

În acest caz, cel de la volan trebuie să reducă viteza la zero, deoarece, în caz contrar, vizibilitatea se apropie de zero.

”Dacă vreţi să ducem chestia asta la extrem, mai e un exemplu. Dacă o maşină stă pe loc, cu faza scurtă aprinsă, şi tu vii din contrasens, eşti obligat să opreşti aproape la zero, pentru că nu mai vezi nimic. Farurile lui fac aproape un zid. Deci vitezele trebuie să fie aproximativ egale pentru a se circula în siguranţă”, a declarat Titi Aur.

Nu se dau flash-uri pe timp de noapte

Foarte mulți șoferi care conduc noaptea obișnuiesc să dea celebrele flash-uri, pentru a-i atenționa pe șoferii din față să circule mai repede sau să retragă pe marginea drumului, pentru a permite depășirea.

”Nu ai de ce să faci asta. Dacă ai maşină în faţă, nu ai motive să aprinzi faza lungă, pentru că ea deschide drumul. Nu aprinzi faza lungă, şi pentru că nu ai nevoie, şi pentru că îl orbeşti sau încurci pe şoferul din faţa ta. Şi nu ai nici de ce să dai flashuri. Doar dacă are cel din faţa ta probleme, şi vrei să îl atenţionezi. Dacă dai flash-uri noaptea, să fie scurt, ca să nu orbească şoferii ceilalţi”, a mai expica campionul la raliu.

Pe timp de noapte, șoferii trebuie să circule cu faza scurtă dar niciodată cu luminile de zi, sistem prevăzut la mașinile moderne, care are led-uri care produc un efect de ”orbire”.

”Lumina de întâlnire este faza scurtă. Sau, la maşinile moderne, sunt acele lumini de zi. Acele leduri speciale. Dacă nu sunt acele leduri, vorbim de faza scurtă. Văd de multe ori pe şosea maşini care merg doar cu poziţiile aprinse. Dacă vezi o maşină pe şosea doar cu poziţiile aprinse, o să te apropii de maşina respectivă şi o să vezi că prima dată vezi maşina şi abia apoi că are poziţia aprinsă. Deci e inutil să învârţi de acel buton doar până la jumătate. La maşinile cu faza scurtă aprinsă, prima dată se observă lumina farurilor, şi abia apoi maşina”, a mai spus Titi Aur, citat de DC News.