Cum încearcă dezvoltatorii imobiliari să-şi atragă clienţi

Cum încearcă dezvoltatorii imobiliari să-şi atragă clienţi

Pentru a momi cumpărătorii, constructorii proiectelor rezidenţiale noi dau la pachet cu apartamentele diverse produse şi servicii, precum locul de parcare, mobilă sau consultanţă în design.

Deoarece reducerile de preţuri nu au convins nici pe departe potenţialii clienţi să cumpere apartamente, dezvoltatorii proiectelor rezidenţiale noi scot la înaintare diferite produse de marketing, pe post de ultimă armă în lupta de a rămâne pe piaţă.

Spre exemplu, dacă în urmă cu trei ani, un loc de parcare era vândut separat de locuinţă şi costa până la 15.000 de euro, astăzi, în majoritatea cazurilor, acesta este inclus în preţul casei, la fel ca şi boxa de la subsol.

Mai mult, când, în 2008, foarte mulţi cumpărători reclamau faptul că taxele de management ale blocurilor noi erau foarte mari, în prezent tot mai mulţi dintre administratori au renunţat la acestea. Este şi cazul complexului North Lane Residence, situat în partea de nord a Capitalei, în zona Băneasa. Aici, administratorii nu solicită astfel de taxe, cheltuielile fiind stabilite de asociaţia de proprietari.

O altă promoţie practicată intens de vânzătorii de case noi este să includă mobilierul şi dotările tehnice în preţul de achiziţie a locuinţei. Unul dintre aceşti dezvoltatori este şi cel al proiectului Perla Nord, din zona Pipera, unde bucătăriile sunt complet mobilate şi utilate.

Cumperi casă şi ai reducere la mobilă

Scăderea numărului de case vândute nu i-a afectat doar pe dezvoltatori, ci şi pe vânzătorii de mobilă, aparatură electronică şi electrocasnică, dar şi pe cei care comercializează obiecte de design interior. Prin urmare, cu toţii şi-au dat mâna sperând că revenirea financiară a unuia i-ar putea scoate din criză şi pe ceilalţi.

Un exemplu este cartierul Rezidenz, care le oferă locatarilor posibilitatea de a cumpăra piese de mobilier cu discount de la anumite magazine de mobilă sau reduceri de preţ la unele servicii de design interior prestate de anumite companii partenere ale dezvoltatorului.

Promoţii la târguri

O practică de marketing tot mai populară a devenit cea a discounturilor practicate pe perioada târgurilor.

Tot mai mulţi dezvoltatori au adoptat o astfel de politică, iar reducerile de preţuri în cadrul acestor evenimente merg chiar până la 30% din valoarea obişnuită. Condiţia este însă ca actul de vânzare-cumpărare să fie semnat în timpul târgului. Un astfel de dezvoltator este Domus Stil, care, în cadrul Târgului Naţional Imobilar, desfăşurat recent, a oferit potenţialilor clienţi posibilitatea de a achiziţiona un apartament cu două camere la un preţ de 79.000 de euro, cu 30% mai ieftin decât preţul obişnuit.

CRIZA NU S-A ÎNCHEIAT

Şase motive pentru care preţurile locuinţelor vor scădea şi în 2011

Preţurile locuinţelor vor continua să scadă şi în acest an, după ce s-au situat pe acest trend din 2009. Sunt cel puţin şase motive pentru acest lucru, cel mai important fiind faptul că salariile sunt în continuare mici, potrivit Oanei Ivan, general manager al Benevo, unul dintre principalii jucători de pe piaţa imobiliară din România.

Creşterea economică de 1,5%, prognozată de autorităţi pentru 2011, nu poate susţine o creştere a cererii pe segmentul de imobiliare, a declarat Oana Ivan, în cadrul unei dezbateri cu cititorii evz.ro.

Mai mult, faptul că, în prezent, există pe piaţă un stoc de aproximativ 6.000 de locuinţe noi nevândute, aflate în portofoliile dezvoltatorilor, nu le permite acestora să crească preţurile.

Un alt argument în favoarea continuării ieftinirii locuinţelor este faptul că mulţi dintre dezvoltatori simt o presiune din partea instituţiilor financiare care i-au creditat, consideră Oana Ivan.

În acelaşi timp, "piaţa imobiliară din România nu a ajuns la nivelul ideal de transparenţă şi comunicare. Analizele se fac pe baza informaţiilor publice, unele dintre ele postate în scopul de a impulsiona creşterea numărului de clienţi potenţiali", a declarat şefa Benevo. Altfel spus, în trecut, o parte dintre agenţii şi dezvoltatori încercau să influenţeze potenţialii cumpărători transmi ţând informaţii privind preţuri nerealiste. Nu în ultimul rând, "cumpărătorii sunt mult mai bine in formaţi şi mult mai atenţi, iar presiunea exercitată de cerinţele în creştere ale acestora îşi spune cuvântul şi în ceea ce priveşte calitatea construcţiei", a precizat ea.

Ne puteți urmări și pe Google News