Cum arată primul tren de lux fabricat integral în România

Cum arată primul tren de lux fabricat integral în România

Industriaşul Valer Blidar vrea să concureze cu CFR şi ceilalţi operatori privaţi de transport feroviar cu trenuri la standarde occidentale, dezvoltate la Arad

Primul tren de lux din România, Transcarpatic, produs de Astra Vagoane Călători din Arad, porneşte în curse luna aceasta. Garnitura care va face concurență directă CFR-ului va circula pe ruta Arad – București și retur, iar pe durata sezonului estival va merge până la Constanța.

Noul tren va circula noaptea și, cu tot confortul dus la standarde occidentale, prețul biletului nu va fi mai mare decât cel al companiei concurente, CFR Călători. Trenul este unul de lux, cu vagoane de clasă, cușete de patru locuri, vagoane de dormit cu dușuri și grupuri sanitare. Garnitura conține șase vagoane, arată oficialii companiei. Pentru început, în primele curse, se va porni însă numai cu patru vagoane, pentru a testa piața.

FOTO: Grupul sanitar din noul tren

Tratație ca în avion

În prețul biletelor, călătorii vor primi sandvișuri, cafea și apă (cei care optează pentru vagoanele în care pot dormi) sau doar apă și cafea, la locurile de clasă. „Avem în vedere și un vagon restaurant, cu tot ce presupune acesta, dar în primele curse vom merge fără acesta, pentru a testa cerințele. Oferim, din start, ca în avion, sandvișuri, apă și cafea, în prețul biletului, iar, la cerere putem servi în compartimente mai multe decât atât”, a declarat pentru EVZ miliardarul Valer Blidar, deținătorul companiei producătoare a trenului, Astra Vagoane Călători.

Potrivit lui Blidar, trenul are cele mai moderne vagoane care circulă în acest moment în Europa. Grupurile sanitare, cu dușuri, oferă un confort deosebit în timpul călătoriei și au fost realizate cu produse de top. Trenul, mai spune acesta, este realizat după un concept sută la sută românesc.

Trasee noi, până la finele anului

Cum vagoanele sunt omologate să circule în UE, intenția companiei este să deschidă și alte linii. Următoarele trasee vizate sunt Timișoara – Baia Mare și Timișoara – Viena, care ar putea începe din trimestrul al treilea al acestui an. În prima etapă, două locomotive cu câte șase vagoane fiecare vor forma primele două garnituri. Fiecare tren va avea două vagoane de dormit, trei cuşetă şi unul de clasă. Investiţia în conceperea trenului, a companiei de transport şi a operaţionalizării rutei se ridică la aproximativ 20 de milioane de euro.

În primele curse, biletele se vor putea cumpăra din tren, apoi online, iar apoi şi din principalele gări. Toate traseele vor fi operate prin intermediul firmei Astra Trans Carpatic, cu sediul în Bucureşti, care va concura cu CFR şi ceilalţi operatori privaţi.

Extinderea gamei de produse

Astra Vagoane Călători din Arad este o companie care acoperă toate domeniile necesare fabricării de material rulant. În secțiile fabricii se realizează şi se testează vagoanele de cale ferată, precum şi carcasele, boghiurile şi o gamă largă de componente. Compania arădeană poate realiza toate tipurile de vagoane de călători care să ruleze cu o viteză de 200 km/h pentru traficul internaţional UIC, metrouri, tramvaie. Firma controlată de industriaşul Valer Blidar a lansat anul trecut două linii noi de producţie, una de autobuze electrice şi una de troleibuze electrice.

Ne puteți urmări și pe Google News