Cum arată băncile la o zi după expirarea termenului impus prin OUG 50/2010

Cum arată băncile la o zi după expirarea termenului impus prin OUG 50/2010

Speriați ca nu cumva băncile să le modifice clauzele din contracte, mulți din clienți s-a înghesuit ieri, în sucursale pentru a se interesa de actele adiționale pe care le aveau de semnal.

Astăzi în schimb, situația s-a mai calmat, doar unele unități bancare erau mai aglomerate. Mulți intrau în bancă cuprinși de teamă ca nu cumva să fi venit prea târziu. Majoritatea clienților au crezut că ei sunt obligați să semneze actele până în data de 19 septembrie, nu că băncile au obligația de a trimite înștiințările până la respectiva dată.

Citiţi şi:

  • Dezbaterea evz.ro: Costurile războiului creditelor scad pe măsură ce se adună mai mulţi clienţi nemulţumiţi
  • Războiul creditelor adună tot mai mulţi soldaţi

La una din sucursalele UniCredit Țiriac, oamenii așteptau linistiți pe scaune să le vină rândul pentru a fi lămuriți în legătură cu actele adiționale. De obicei la birouri nu găseam decât unul sau două birouri ocupate de ofițerii de credite, astăzi, în schimb, toate aveau câte o persoană care explica în cuvinte cât mai simple ce implică actele adiționale.

Ne puteți urmări și pe Google News

''Noi am prelungit perioada pentru clienți până la 15 octombrie, dar marea parte din ei au înțeles de la televizor că trebuiau să vină până ieri la bancă. Dacă au primit înștiințarea, trebuie să vină în maxim 15 zile pentru a veni și semna altfel se consideră acord tacit'', ne-a spus reprezentanta băncii.

Fericiţi sunt cei neştiutori

La câteva sute de metri depărtare într-o sucursală ING, unul din ofițerii de credite măsura din priviri suspicios cartea de identitate a unui client care venise să se lămurească despre actele adiționale. Între timp, o colegă de-a acestuia tocmai dăduse liber unor clienți după ce semnaseră actele.

Din discuția lor a rezultat că nu prea înțeleseseră ce au semnat, dar parcă le plăceau mai mult condițiile de acum. Au ieșit din sucursală fericiți că au scăpat de o povară.

NU deranjaţi! Angajaţi nervoşi...

Una din sucursalele Alpha Bank avea de serviciu doar doi ofițeri de credite. Unul era deja ocupat cu un client, în timp ce celălalt tasta apăsat privind ucigător monitorul.

În fața mea, se strecoară o bătrănă care a comis impardonabila greșeală să pună o întrebare. A fost expediată rapid de un răspuns scurt și supărat. În atmosfera liniștită parcă se simțea că oamenii nu prea aveau chef să lucreze cu clienții azi.

Formule de calcul prea complicate la Credit Europe Bank doar două persone stateau liniștite și încercau să înțeleagă ce li se explică legat de actele adiționale.

Într-o altă sucursală am mers pentru a verifica dacă într-adevăr situația este atât de liniștită pe cât părea. Am cerut actele adiționale și după verificarea numelui, pentru a nu le mai printa, am ajuns la concluzia că este mai bine să mi le trimită pe mail. Nu a durat nici 30 de secunde să rezolvăm problema. Acum, partea ciudată este că în actele adiționale îmi sunt date niște formule de calcul pe care numai un bancher le-ar înțelege.

Citiţi şi:

Și la Piraeus Bank, atmosfera se mai domolise față de ce fusese zilele trecute. Acum, la mesele ofițerilor de credite erau doar câteva persoane care veniseră să vadă ce se întâmplă cu dobânzile la cardurile lor de credit.

În sucursalele BCR și BRD în care am intrat domnea liniștea. Dar parcă ofițerii de credite mai rămăseseră cu niște ''sechele'' de zilele trecute. Nici bine n-am apucat să închid ușa sucursalei, că am și fost ''bine-venit'' și întrebat cu ce pot fi ajutat. Le-am explicat că de fapt venisem doar ca să văd care este cursul valutar pentru a nu fi poftit la masă ca să mi se expună cine știe ce oferte de credit.

În restul sucursalelor de bănci ale OTP Bank, Banca Transilvania, Banca Românească, Bancpost, Raiffeisen, ofițerii de credite își vedeau de treburile zilnice, în lipsa clienților care parcă se tem să mai calce în vreo bancă. Citiţi şi: