Criza Covid-19 accelerează tranziția robotică a economiei
- Tudor Borcea
- 3 septembrie 2020, 09:18
Nu numai că roboții și software-ul sunt foarte ascultători, dar nu contractează boli și coronaviruși.
În timp ce economii precum Franța estimează că sunt necesari doi ani pentru redresarea din șocul Covid-19, în timp ce purtarea măștilor de protecție revine, tranziția digitală a economiilor este pe cale să se accelereze.
De altfel, inteligența artificială este angajatul ideal: nu are nevoie de statut salarial, nu cotizează la stat, nu protestează, nu face grevă și nu iese la pensie.
Ascultă de ochiul și de vocea stăpânului, ignoră concediul medical și lucrează și duminica. În plus, prin natura sa, este imunizată la orice fel de pandemie.
Gestionarea post-Covid-19 sau schimbarea industriei necesită o schimbare drastică de paradigmă în modul în care lucrăm și consumăm, digitalizarea este mai mult ca oricând în centrul provocărilor industriei, estimează experții.
Utilizarea masivă a instrumentelor digitale, gestionarea digitală și controlul datelor asociate sunt esențiale astăzi pentru a stabili această continuitate digitală și vor fi cu atât mai importante mâine pentru a promova această nouă față a industriei, afirmă observatorii.
Dacă Germania este cea mai automatizată țară din Uniunea Europeană, cu 338 de roboți pentru 10.000 de angajați, înaintea Franței, care are 154 pentru același raport, am putea asista, până în 2025, la o „robot pride” cu rezonanță mondială, cel puțin pentru companiile care își pot permite.
Neocapitalismul în forma sa industrială ar trebui să se apropie din ce în ce mai mult de modelul asiatic: Coreea de Sud are 774 roboți industriali instalați pentru 10.000 de angajați. Există și un record mondial pentru Singapore: 831 roboți pentru același număr de oameni.
Lanțurile de vânzare cu amănuntul sunt interesate. Monoprix folosește o serie de roboți ca parte a unui dispozitiv care va face în curând posibilă pregătirea a 15.000 de comenzi pe zi.
„Credem că, dincolo de asta, vom crește comportamentul și cumpărăturile în domeniul comerțului electronic, așa cum putem vedea în țările asiatice, cum ar fi Coreea de Sud, unde reprezintă 20% din totalul pieței alimentare ”, estimează Nathalie Mesny, director general la Monoprix online.