După o aventură nefericită într-o stațiune de lux din Grecia, în urma căreia, în luna iulie, anul trecut, a rămas fără mașină, o familie de români se lovește, în România, de un alt necaz: nu își poate recupera nici măcar banii pentru asigurarea CASCO, în valoare de 42.975 Euro.

„Am ales Alliantz pentru că aveau reputația bună, așa își justificau și ei prețurile foarte mari practicate, în raport cu alte companii de asigurari”, a declarat soția afaceristului. Din documentele intrate în posesia noastră, prin intermediul Casei de Avocatură Bogdan Ciotea și Asociații SCA, reiese că, atunci când soția a solicitat, firesc, să i se plătească banii, conform poliție de asigurare, brokerul la care a fost încheiată această poliță i-a răspuns că nu le poate achita suma deoarece nu au prezentat certificatul de înmatriculare, adică talonul mașinii.

Or, așa cum a relatat „Evenimentul zilei” pe data de 21 august 2017, mașina furată în Grecia a dispărut cu tot cu actele care se aflau în ea – certificatul de înmatriculare, permisul de conducere al omului de afaceri, zece carduri bancare, două portofele în care se aflau 3.000 de euro, certificatul de naștere al copilului și certificatul de căsătorie al celor doi soți – deoarece românilor li se promisese o parcare sigură și păzită.

FOYO: Parcarea din care a dispărut autoturismul pe care Allianz Țiriac Asigurări SA refuză să-l despăgubească

Susțin că nu au fost atenționați de un astfel de risc

După ce polițiștii greci i-au prins pe hoți, dar nu au dat de urma mașinii furate, familia de români s-a adresat conducerii Allianz Țiriac Asigurări SA care, printr-un răspuns trimis pe 25 septembrie 2017, le-a transmis că nu le poate onora contractul de despăgubire, din anumite motive precizate în „Condițiile generale privind asigurarea vehiculelor- Casco Assist”.

Asta deși, în solicitarea transmisă de avocații familei, pe 21 septembrie 2017, se arată, clar, că, odată cu încheierea poliției de asigurare, familiei păgubite nu le-au fost comunicate și nici nu au fost atenționați față de aceste condiții pe care ar fi trebuit să le îndeplinească, în cazul unui astfel de incident.

FOTO: Avocat Bogdan Ciotea

De altfel, pe site-ul Allianz Țiriac Asigurări SA, la capitolul „Excluderi generale” în care se specifică condițiile care „Nu sunt cuprinse în asigurare şi nu se acordă despăgubiri”, nu este precizată chestiunea referitoare la dispariția talonului odată cu mașina furată. „Putea să îmi fure mașina din benzinărie, atunci când orice șofer are talonul și celelalte acte în mașină. Nu înțeleg…”, a mărturisit păgubitul.

Ce spune Allianz-Țiriac Asigurari SA

La solicitarea „Evenimentul zilei”, Departamentul de Comunicare al Alianz-Țiriac Asigurari SA ne-a transmis că „subiectul transmis de către dna (…), prin Bogdan Ciotea și Asociații SCA face obiectul unui litigiu aflat pe rolul instanțelor de judecată, iar în acest moment, suntem în faza de elaborare a apărărilor, urmând ca instanța de judecată să soluționeze cererea de chemare în judecată formulată de către reprezentanții d-nei (…). AZT a respins plata despăgubirilor în baza unui temei contractual. Singură în măsură să se pronunțe pe legalitatea argumentelor privind respingerea despăgubirii este instanța de judecată”. Oficialii Allianz susțin că, pentru riscul de furt, contractatul/asiguratul are anumite obligații, iar plata indemnizației de asigurare poate fi respinsă în anumite condiții prevăzute în „Condițiile generale privind asigurarea vehiculelor- Casco Assist”.

Practic, susțin asiguratorii Allianz, dacă mașina este furată în afara țării, proprietarul trebuie să prezinte, în maxim cinci zile calendaristice, originalul certificatului de înmatriculare/ înregistrare, autorizației de circulație provizorie (în cazul vehiculelor autorizate să circule provizoriu) și al cărții de identitate a vehiculului, emise înainte de producerea furtului; toate cheile/cardurile și toate telecomenzile pe care le-a avut vehiculul la achiziționarea acestuia, care au fost declarate de către asigurat la încheierea asigurării.

În caz contrar, „potrivit art. 8 din aceleași Condiții, în cazul nerespectării obligațiilor prevăzute la art. 7 lit. i). mai sus menționate, asiguratul nu are dreptul la despăgubiri”.

Anunțați de riscuri la patru luni după furt

După răspuns, avocații familei de români s-au adresat conducerii Allianz Țiriac Asigurări SA, care le-a răspuns: „Dosarul de daună mai sus menționat a fost deschis în baza poliței de asigurare CASCO CRT057504674, a cărei dată de intrare în valabilitate este 26.11.2016.

În data de 24.11.2017, brokerul i-a transmis Asiguratei pe adresa de e-mail condițiile de asigurare aplicabile poliței. În aceste condiții, compania noastră își menține decizia cu privire la soluționarea dosarului”. Cu alte cuvinte, Allianz Țiriac Asigurări SA spune că spune familiei de români condițiile în care nu poate asigura despăgubiri abia pe 24 noiembrie 2017, adică la patru luni după furtul mașinii.