Coronavirusul a lăsat industria de automobile din Europa "pe jantă"!
- Ovidiu Drugă
- 19 martie 2020, 01:15
Aceşti factori includ răspândirea coronavirusului, deciziile guvernelor naționale și restricțiile impuse de Uniunea Europeană asupra traficului, inclusiv asupra transporturilor transfrontaliere, capacitatea furnizorilor de a preda componentele și revenirea clienţilor în reprezentanţe, în condiţiile în care multe dintre acestea sunt deja închise ca parte a măsurilor luate la nivel național. Fabricile de motoare din Marea Britanie de la Bridgend și Dagenham nu au fost afectate până acum de suspendarea producției la unităţile europene.
Fabricile Ford din Turcia rămân deschise deocamdată. Skoda va suspenda producția la fabricile sale din Republica Cehă timp de două săptămâni, începând de miercuri după-amiază, a precizat compania. Skoda, cel mai mare exportator al țării, a declarat că va plăti angajaților 70% din salariile sale până la 29 martie, iar apoi 75% până la 5 aprilie, pe durata încetării producţiei.
Grupul Volkswagen a anunțat că va suspenda producția la fabricile sale din întreaga Europă, posibil timp de două-trei săptămâni, întrucât pandemia de coronavirus afectează vânzările și perturbă lanțurile de aprovizionare.
Skoda a confirmat două cazuri de coronavirus în rândul angajaților săi și a izolat mai mulți lucrători la domiciliu.
Daimler va suspenda producerea Mercedes-Benz în Europa timp de două săptămâni, în efortul de a limita răspândirea noului coronavirus. "Suspendarea se aplică fabricilor de automobile, camioane și camioane ale Daimler din Europa și va începe săptămâna aceasta", a declarat compania. Lanțurile globale de aprovizionare nu pot fi în prezent menținute pe deplin, a spus Daimler, adăugând că, din cauza răspândirii continue a COVID-19, impactul financiar asupra Daimler nu poate fi stabilit în acest moment.