„Echipamentul nostru actual este probabil ultimul care depinde de motoarele cu combustibil fosil”, a spus el.

Dincolo de considerațiile de protecție a mediului, o astfel de schimbare ar oferi, înainte de toate, avantaje operaționale, afirmă specialiștii. Blindate ce vor fi mai silențioase, cu semnătura termică redusă.

În plus, s-ar reduce consumul de combustibil și, prin urmare, s-ar facilita logistica.

Ce nu spun cei care încurajează vehiculele electrice și hibride este prețul lor de achiziție ridicat și, mai cu seamă în cazul celor electrice, unde și cu ce preț se vor produce bateriile necesare lor.

Se știe (dar cu greu se spune) că fabricarea bateriilor pentru mașinile electrice se soldează cu emisii poluante enorme.

Revenind, anul trecut, a fost raportat un proiect condus de Defence Science and Technology Laboratory al ministerului britanic al Apărării pentru a dezvolta un vehicul de luptă cu propulsive electrică sau cu propulsie hibridă.

În acest scop trebuia pusă la dispoziție o anvelopă financiară de 3,2 milioane de lire sterline.

Ceea ce tocmai s-a făcut, odată cu notificarea, la 20 august, a unui contract pentru NP Aerospace.

În colaborare cu General Dynamics UK, Supacat și Magtec, această companie va fi astfel responsabilă pentru dezvoltarea a două vehicule prototip cu propulsie hibridă sau electrică, bazate pe vehiculele blindate Foxhound și Jackal 2.

Foxhound este un vehicul de 7,5 tone, echipat cu un motor diesel cu 6 cilindri Steyr (M16 Monobloc), care îi permite să ruleze cu  110 km/h, cu o  autonomie de 600 km.

Jackalul 2 se află în aceeași categorie, cu diferența că performanțele sale sunt superioare: viteză maximă de 130 km/h cu o  autonomie de 1.000 de km.

Într-un comunicat de presă, ministerul britanic al Apărării arată că „introducerea tehnologiei hibride va reduce dependența British Army de combustibili fosili ”și constituie un pas „ spre obiectivul de emisii zero de carbon ” stabilit de guvern.

Conversia blindatelor la propulsive hibridă face parte din programul PMETS (Protected Mobility Engineering & Technical Support).

A priori, dacă ar fi să credem General Dynamics Land Systems UK, schimbarea modului de propulsie pentru Foxhound ar fi destul de simplă în măsura în care vehiculul posedă o „arhitectură care permite electrificarea sa”.

În Franța, forțele terestre au parcurs aceeași cale, având în vedere dezvoltarea unui demonstrator de vehicul blindat multirol (VBMR)  Griffon cu propulsie hibridă.

Un astfel de vehicul ar putea fi operațional până în 2025.

Foto: Opex 360