Controlorii RATB ar putea să nu mai dea amenzi

Controlorii RATB ar putea să nu mai dea amenzi

Noul director al Regiei, Viorel Popescu, vrea să-i determine pe bucureşteni să-şi cumpere bilet, dacă fac blatul, dându-i jos din autobuz. Şi, culmea, fără să-i sancţioneze.

Proaspătul şef al tramvaielor bucureştene a explicat, într-un interviu acordat pentru "Evenimentul zilei", că nu a circulat 12 ani cu mijloacele de transport în comun, însă de când este director general merge cu autobuzul, pentru a cunoaşte problemele. Vrea să fie prieten cu sindicali ştii, dar i-a avertizat, de la prima întâlnire, că nu are bani pentru a mări salariile şi nici să ducă şoferii acasă la scară pe fiecare. Totuşi, pentru a nu se trezi cu proteste, la fel ca foştii şefi ai Regiei, când zeci de mijloace de transport au fost blocate de către şoferii grevişti, acesta încearcă să găsească o soluţie pentru ca angajaţii RATB să ajungă acasă, dar şi să plătească şoferii care stau la volan noaptea. Pâna una alta, Regia este pe pierdere, tariful nu se majorează, pentru că la nivel politic nu se ia o asemenea decizie, iar salvarea ar putea veni din partea tramvaiul Imperio. Evenimentul zilei: Aţi făcut o radiografie a instiuţiei, pentru a vedea dacă sunt prea mulţi angajaţi sau prea puţini? Viorel Popescu: Organigrama este extraordinar de stufoasă. În ultimii ani, aceasta s-a schimbat foarte des, au fost debusolaţi angajaţii. Există totuşi şi mentalităţi vechi, personal îmbătrânit. Aţi avut vreo întâlnire cu sindicatele, cu angajaţii, de când aţi fost numit în funcţie? Da, cu sindicatul, cu depoul, cu garajele. Sindicatele s-au plâns că au avut probleme şi s-au referit mult la greva de anult trecut, că au fost probleme de comunicare cu oamenii din conducerea instituţiei. Am stabilt că prime de Crăciun nu se dau, transportul de noapte va fi cumva reconfigurat să vedem unde putem prelungi cu o staţie-două, pentru ca angajaţii Regiei să ajungă seara acasă. Au mai fost nişte probleme pe care le-am cerut eu, legate de plata în Regie. Muncesc, nu muncesc, eu le dau banii. E vorba de cei care lucrează la Regie, la reparaţii. Le dau, nu le dau de lucru, eu trebuie să le dau salariul. Negociem mai multe lucruri cu sindicatele, nu este nimic bătut în cuie. Cât de eficienţi sunt controlorii? Vom face un proiect pilot în care angajatul RATB, care cere biletele la control, îl va invita pe cel care nu a plătit tariful călătoriei să coboare la următoarea staţie şi să meargă pe jos, fără să îi dea amendă. Nu sunt adeptul amenzilor. Totodată, controlorii vor avea asupra lor bilete pe care să le vândă celor care nu au. Vrem să îl facem conştient pe bucureştean de faptul că plata călătoriei îi asigură un serviciu de calitate. DESPRE PARCUL RATB ŞI DOTAREA AUTOBUZELOR "Preţul corect al unui bilet este de 2 lei" Proiecul Imperio, în ce stadiu este?Este un contract de asociere între primărie şi investiorii privaţi. Regia va câştiga atunci când se va câşiga o licitaţie privind livrarea de noi tramvaie. Contractul dintre RATB şi investitor este confidenţial. RATB-ul a venit cu hala şi cu forţa de muncă, avem ingineri şi proiectanţi foarte buni. Suntem parte într-o afacere şi se vrea ca să se construiască un tramvai mai ieftin şi bun. Cât câştigă RATB-ul din această afacere? Regia câştigă 30% din banii încasaţi din vânzarea tramvaielor. Am numit acum doi oameni vechi din instiuţie, pentru că în cadrul acestei asocieri deţinem funcţia de vicepreşedine şi de membru. Deocamdată, se lucrează la prototipul tramvaiului. Totodată, o comisie de specialitate analizează derularea contractului şi încearcă să identifice disfuncţionalităţile şi să stabilească măsurile ce trebuiesc luate pentru accelerarea procesului de fabricaţie. Primăria Capitalei va cumpăra tramvaie Imperio? Nu am bugetat niciun tramvai Imperio pentru la anul, am bugetat 15 tramvaie Bucur, pe care le producem noi. Nu credeţi că autobuzele ar trebui dotate cu aer condiţionat sau cu insalaţie de climatizare? Vara nu ai aer în mijloacele de transport în comun. În prezent, există în exploatare 487 de autobuze Mercedes fără aer condiţionat şi 513 autobuze cu instalaţie de aer în salonul călătorilor. Se vor monta instalaţii de climatizare şi pe autobuzele Mercedes Citaro Euro 3. Nu ştiu de ce nu au fost cumpărate cu tot cu instalaţii. Cât de vechi este parcul rulant al RATB-ului? Autobuzele Mercedes mai sunt în garanţie? Tramvaiele şi troleibuzele sunt foarte vechi. Şi autobuzele Mercedes au început să iasă din garanţie. În ianuarie, februarie 2012, va ieşi primul lot de 500, şi, peste aproximativ şase luni, vor ieşi şi celelate. Adică va trebui să asigurăm bani de reparaţii dacă se strică ceva. Şi sper să nu fie ca maşinile noi, când ies din garanţie încep să se strice. Ele au fost întreţinute bine. Însă eu bănuiesc că au fost proiectate la un trafic din Germania. Cu gropile s-a mai rezolvat problema la noi, dar, din ce am văzut, eu nu ştiu un autobuz în Germania atât de plin ca în România. Cât de eficent este RATB-ul? Va creşte preţul unei călătorii?Regia este pe pierdere în acest moment. Dar asta pentru că, în continuare, preţul unui bilet e subvenţionat. Un tarif de doi lei pe călătorie ar fi unul corect. Numai că, nu se poate pune o asemenea presiune pe bucureşteni. E cam aceeaşi situaţie ca şi la RADET. În ambele cazuri, creşterea tarifului este o decizie politică. "Pâna una alta, Regia este pe pierdere, tariful nu se majorează, pentru că la nivel politic nu se ia o asemenea decizie, iar salvarea ar putea veni din partea tramvaiul Imperio" VIOREL POPESCU, Directorul RATB Citiţi şi:

  • Fostul şef al RATB, numit director al Autorităţii Metropolitane de Transport Bucureşti
  • RATB a fost furat şi de angajaţi, şi de călători
  • Big brother la RATB. Motorina va fi urmărită cu senzori şi camere video