Construcția autogării Vaslui, pasată între Primărie și Consiliul Județean. Operatorii de transport din județ au fost nevoiți să se descurce singuri

Construcția autogării Vaslui, pasată între Primărie și Consiliul Județean. Operatorii de transport din județ au fost nevoiți să se descurce singuri Sursa foto: EVZ

Responsabilitatea construirii autogării din Vaslui este o problemă sensibilă în județ, ea fiind pasată de la o instituție publică la alta fără ca nimănui să-i pese. Deși era un obiectiv extrem de important pentru Municipiu, pentru că deservea lunar mii de vasluieni, Primăria a cedat terenul pe care era construită vechea autogară, lanțului de magazine Lidl.

Mai mult, Dumitru Buzatu, președintele Consiliului Județean, a declarat într-o ședință că instituția pe care o conduce nu mai deține nici măcar un metru pătrat de teren în județ, prin urmare, viitoarele investiții se vor face în cosmos.

În acest context, operatori de transport din Vaslui au fost nevoiți să se descurce singuri, drept pentru care Morandi Logistic, unul dintre cei mai mari operatori de transport din județ au identificat singuri un spațiul unde să construiască o autogară.

Autogara din Vaslui, un obiectiv ce nu poate fi atins

Deși investițiile în noul spațiu au fost făcute din bani proprii, au fost purtate discuții cu Primăria în acest sens.

Ne puteți urmări și pe Google News

„Noi am avut niște promisiuni de la Primăria Vaslui , dacă nu le-am fi avut , nu m-aș fi băgat în mocirla asta, as fi lăsat-o de la sine cu plecare de oriunde, însă pasiunea pentru activitatea de transport îmi dă speranță că doar dacă se comunică corect și se acționează unitar, se rezolvă problemele. Suntem la câțiva pași de normalitate, însă mai mult decât de normalitate, avem nevoie de a ne trasa obiective de fiecare parte implicată în acest fenomen. În acest sens, noi și astăzi așteptăm acea ședință operativă în care fiecare să ne fixăm nevoile și soluțiile”, a declarat Ioan Morandi.

Într-un interviu, primarul Municipiului Vaslui a declarat că deși este un obiectiv solicitat de cetățeni, pentru acest tip de transport nu există infrastructura necesară și mai mult, nu există nici bani pentru construirea unei autogări.

În tot acest timp, deși Consiliul Județean ridică problema lipsei de spațiu și a fondurilor, Dumitru Buzatu finanțează din bugetul județului mai multe investiții din Republica Moldova.

Consiliul Județean Vaslui a finanțat cu suma de 100.000 de euro, din bugetul propriu, modernizarea și reconstrucția unui centru de tineret și construcția unei săli de haltere în raionul Nisporeni din Republica Moldova. În luna octombrie 2021, consilieri județeni au aprobat finanțarea proiectului „Modernizarea Azilului de bătrânii și invalizi din raionul Cimișlia”, din bugetul propriu al Județului Vaslui pentru anii 2021 si 2022, cu suma de 109.000 Euro, iar lista poate continua.

Un operator privat și-a făcut propria autogară

Nevoiți să se descurce cum pot, operatorii de transport județean și inter-județean au preluat inițiativa și și-au creat propria autogară. Cu toate acestea, Ioan Morandi, șeful uneia dintre cele mai mari societăți de transport, susține că nu a primit decât critici din partea oamenilor din județ, deși el încearcă să-i ajute.

Tăvălugul acesta de critici la adresa autogării noastre de pe rețele de socializare a apărut odată ce toată autogara care funcționa lângă gară a fost închisă, și nu din vina noastră! Călătorii trebuiau să aibă un loc de plecare, un telefon pentru informații, un site de informații, un birou de mișcare în care cursele județene și interjudețene să fie confirmate pe foile de parcurs ale operatorilor de transport.

Noi funcționăm în prezentul loc doar pentru noi, firma de transport Morandi Logistic și câțiva parteneri, pentru că noi am crezut tot timpul în reglementările europene care presupun îmbinarea transportului local cu cel județean, interjudețean și internațional”.

Acesta a făcut apel la autorități se implice mai mult, punctând faptul că infrastructura este cea mai gravă problemă a autogării.

„Vorbim de o infrastructură care nu este folosită doar de Morandi și de chiriașii Autogării, ci de o întreagă gama de business-uri, de aceea cred că fără implicarea autorităților, această problemă nu poate fi rezolvată. Întreaga curte Transurb, tot Morandi o deszăpezește de șapte ani și nu ne plângem, o facem cu drag pentru că asta înseamnă să ai spirit civic în primul rând!”, a mai spus Ioan Morandi, potrivit vremeanoua.ro.