De la 1 martie vor fi dați afară. Concedieri la o mare companie din România. Se renunță și la șefi
- Antonia Hendrik
- 3 februarie 2022, 09:30
Electrica SA, una dintre cele mai mari companii de distribuție și furnizare din România, a implementat un proces de reorganizare a structurii de personal, motiv pentru care mai mulți angajați vor pleca acasă. Același lucru este prevăzut şi la nivelul posturilor de conducere. Măsura va intra în vigoare la martie.
Consiliul de Administraţie al Electrica a aprobat implementarea unui proces de reorganizare a structurii de personal a societăţii şi aplicarea măsurii de concediere colectivă, structura organizatorică urmând să fie modificată începând cu data de 1 martie 2022, se arată în comunicatul de presă transmis Bursei de Valori București.
Numărul de posturi în companie se va reduce drastic
„Societatea Energetică Electrica SA („Societatea” sau „Electrica”) informează acţionarii şi investitorii asupra faptului că, în cadrul şedinţei din 2 februarie 2022, Consiliul de Administraţie al Societăţii a aprobat:
-implementarea unui proces de reorganizare a structurii de personal a Societăţii şi aplicarea măsurii de concediere colectivă;
-modificarea structurii organizatorice a Societăţii cu efect de la data de 1.03.2022;
-modificarea Regulamentului de organizare şi funcţionare al Societăţii cu efect de la data de 1.03.2022;
-notificarea autorităţilor relevante şi a Sindicatului cu privire la hotărârea finală a Societăţii de a pune în aplicare procesul de reorganizare şi de a efectua concedierea colectivă a salariaţilor care în prezent ocupă posturile ce se vor desfiinţa, precum şi transmiterea tuturor datelor şi informaţiilor prevăzute de art. 72 din Codul muncii, incluzând rezultatul procesului de informare şi consultare cu Sindicatul”.
În comunicat se mai arată: „Cu privire la necesitatea şi oportunitatea desfăşurării procesului de reorganizare a structurii de personal, acesta face parte dintr-un complex mai amplu de măsuri „care să pregătească atât Electrica, cât şi pe fiecare dintre filialele sale să acţioneze agil într-un domeniu marcat de volatilitate, incertitudine şi complexitate, să facă faţă provocărilor din mediul intern şi extern şi să-şi întărească perfomanţa financiară, în baza căreia să poată transpune proiectele de dezvoltare despre care acţionarii şi investitorii sunt informaţi în conformitate cu principiile de transparență adoptate.
Măsurile de natură organizatorică prevăzute în Planul de reorganizare au ca obiective redimensionarea şi redefinirea schemei de personal a Societăţii, precum şi a modului de organizare şi funcţionare al acesteia, pentru adaptarea optimă între numărul de personal şi funcţiile îndeplinite de acesta la condiţiile actuale de activitate pe piaţa de energie.
În mod concret, prin implementarea proiectului de transformare organizaţională se vor obţine: o reducere de la o structură existentă de 120 de posturi la o structură viitoare de 85 de posturi şi o structură aplatizată prin reducerea numărului de niveluri ierarhice. Ca rezultat al acestui demers, numărul de entităţi organizaţionale din cadrul Societăţii se va reduce semnificativ – o diminuare cu 19%, în timp ce numărul de posturi de conducere/coordonare se va reduce chiar mai mult – o diminuare cu 25%”, informează Capital.